POL Magazine No. 23 UK

ها روی ‌ و تاثیرات آن Slow Fashion و Fast Fashion های ‌ درمورد پدیده زیستتوضیحدهید. ‌ جامعهومحیط مد پایدار موضوع مهمی در سمینارهای تخصصی دنیا است. طی این جنبش، شود. به ‌ زیست تولید می ‌ های مورد تایید طرفداران محیط ‌ لباس با روش های شیمیایی و سمی است ‌ عنوان مثال اولین مورد استفاده نشدن از رنگ های ‌ شود. دومین مورد در فست فشن از پارچه ‌ که باعث آلوده شدن آب می شود که این نوع الیاف باعث تخریب ‌ ارزان قیمت مثل پلی استر استفاده می شود. به همین دالیل فشن دومین صنعت مضر دنیا بعد ‌ محیط زیست می از صنعت نفت است. SlowFashion چهراهکارهاییرابرایایجادفرهنگتولیدومصرفمحصوالت کنید؟ ‌ پیشنهادمی در مد پایدار، قیمت باال، کار و پارچه محدود است و تنوعی در کار وجود ندارد؛ ولی مد پایدار به برندهای فست فشن هم ورود کرده است. مثال برند آدیداس های موجود در اقیانوس، کتونی تولید کرد و یا برند ‌ دو سال پیش، از پالستیک گوید پنج لباس ما را پس دهید و ما یک کپن پنج یورویی به شما ‌ می H&M درصد کمک کننده است. 30 دهیم. حتی اگر صفر تا صد نباشد در حد ‌ می گیرید؟ ‌ پسندید یا از آن الهام می ‌ خودتان کارهای کدام برند را می ام. از زمانی که برندهای معروف دنیا، رو به مد ‌ من از هیچ برندی ایده نگرفته اند خیلی خوشحال شدم. در بین برندها، دولچه گابانا پیشرفت ‌ پایدار آورده ام. اینها تک دوزی انجام ‌ خوبی کرده است و من از این برند خرید هم کرده دهند و مثل من الین ثابت با کانسپت و… ندارند. ‌ می

توانند از داخل و خار ج ایران، کارهای شما را تهیه کنند؟ ‌ مردم چگونه می توان خرید کرد و سفارشات خارج ایران ‌ داخل ایران، از اینستاگرام و سایت می رسانم. ‎ را هم از طریق گالری، ایونت و مسافر به دست مشتری می اید؟ ‌ آرتیستومدلمطرحهمکاریداشته ‌ تا به حال با کدام عکاس، میکاپ ام. پیش ‌ من چون ایران هستم، دسترسی به افراد خیلی معروفی نداشته آید که برای اشخاص معروف مانند خانم مگان پرمر و یا خانم گوگوش ‌ می تر ‌ های بزرگ ‌ بزرگترین هدف هر آدمی در کارش این است که به موفقیت خواهید بزرگتر شوید. هر کسی ‌ برسد. هرچقدر هم برند بزرگی باشید، باز می دوست دارد در حرفه خود پیشرفت کند. دومین هدف دلی من این است که تر پس دهیم. ‌ ایم، قشنگ ‌ ما زمین را باید از آنچه که گرفته ای دارید؟ ‌ برایکسانیکهدوستدارندواردحرفهطراحیلباسشوندچهتوصیه پذیر باشند. این حرفه پُر از شکست است. ‌ نا ‌ کنم شکست ‌ پیشنهاد می ممکن است سالیان سال درآمد نداشته باشید. ماهیت این شغل کپی انگیز و قشنگ است؛ ‌ کردن است و ناراحتی ندارد. این حرفه به ظاهر هیجان اما بسیار سخت است. از نظر شما رمز موفقیت در رشته طراحی لباس چیست؟ لباس بفرستم؛ اما اینکه همکاری کنم؛ خیر! تان چیست؟ ‌ تر ین هدف شما در حرفه ‌ بزرگ به نظر من رمز موفقیت در طراحی لباس تحقیق کردن است. من هر روز وارد خوانم. کسی که بخواهد طراح لباس شود، ‌ شوم و هر روز می ‌ سایت ووگ می از الگو، خیاطی و… همه چیز را باید تا بتواند ایرادات را قبل از اجرا برطرف کند. آیا سوالی هست که ما نپرسیده باشیم و بخواهید درمورد آن توضیح دهید؟ خواهم در مورد مبحث مهم به نام رد ‌ سواالت شما بسیار کامل بوده؛ اما می ای در اثر زندگی و فعالیت ‌ پای کربنی صحبت کنم. کل مقدار گازهای گلخانه شود و تاثیر منفی و مستقیمی بر کره زمین دارد. همه ‌ ها تولید می ‌ ما انسان ما بخشی از این اتفاق هستیم. تغییرات کوچک در زندگی ما، تغییر بزرگی بر توانیم دست به دست هم دهیم و مفید باشیم تا جلوی ‌ گذارد. می ‌ زمین می این رد پای کربنی را بگیریم.

نظرتاندرموردطراحانلباسداخلایرانچیست؟ کشند؛ ولی به خاطر گرانی و مسائل ‌ طراحان داخل ایران خیلی زحمت می اقتصادی و البته محدودیت پوشش داخل ایران، از صفر تا صد خود مایه گذارند. االن خیلی روند فرق کرده و هر کالکشن باید یک مفهوم داشته ‌ نمی آید که ‌ تر از خود لباس است. طراحان داخل ایران کم پیش می ‌ باشدواینمهم عنوان یک استاد ‌ انجام دهند و بیشتر دنبال فروش هستند. من همیشه به گویم که اساتید ما و ‌ و داور در ایران که باعث ورود مد پایدار در ایران شدم، می کال صنعت فشن در ایران، از همه نظر ضعیف است و به خاطر همین، خروجی گویم کسی که وارد ‌ دانشگاهی هم خوب نیست. من همیشه به شاگردانم می ای است که باید کم کم بزرگ شود. ‌ شود، برندش مانند بچه ‌ طراحی لباس می سال بارها انتقاد شدم، شکست خوردم؛ اما به راهم ادامه دادم ۱۳ من بعد از تا به جایی االن هستم رسیدم.

41

www . polmagazine . com

Powered by