POL Magazine No. 23 UK

مصاحبه اختصاصی با

در تهران است. او مدرک ۱۳۶۲ آیالر بهزادی، طراح لباس، متولد وارد حوزه 1388 کارشناسی ارشد در رشته معماری دارد؛ اما از سال در راستای مد پایدار طراحی لباس 1395 طراحی لباس و از سال بازه زمانی استاد دانشگاه و حدود ‌ دهد. همچنین در یک ‌ انجام می است. خواننده ‌ های طراحی لباس بوده ‌ چهار سال، داور جشنواره این مصاحبه باشید و با او بیشتر آشنا شوید.

nd_by_aylar

لباسشدید؟ ‌ از چه زمانی و چطور وارد حرفه طراحی خواهرم را از دست دادم. او طرفدار محیط زیست بود و همین ۱۳۹۵ متاسفانه سال مسئله باعث شد، بسیار اتفاقی، وارد حوزه مد پایدار شوم. آن زمان اصال در ایران مد ها هم دروس مرتبطی وجود نداشت. کامال ‌ پایدار ورود نکرده بود؛ حتی در دانشگاه هایم که از برند معروفی بود در معرض وایتکس قرار گرفت ‌ تصادفی، یکی از شلوار جین های مختلفی از آن ‌ و قرار بود دور انداخته شود که من آن را به محل کار آوردم و تکه دیگر استفاده کردم که از آنجا مد پایدار برای من شروع شد. ‌ استخراج و در لباس اید؟ ‌ آیا در زمینه طراحی لباس دوره خاصی را گذرانده صفر تا صد طراحی لباس از دوخت، الگو و هر دروسی که مرتبط با طراحی لباس است را دهم؛ اما این مسئله مانند رهبری ارکستر است. ‌ ام. خودم کار دوخت انجام نمی ‌ گذرانده ها ‌ طراح باید همه چیز را بداند و با دوخت و روند برای پیشبرد اجرای کار و کالکشن آشنایی کامل داشته باشد. امضایکار «آیالر بهزادی»چیست؟ و انتقادهای زیاد، باالخره جایی رسید که کار من را باور ‌ بعد از چند سال چالش، شکست کردم و خیلی سخت بود و باید ‌ دارند. من از برندهای خوب، شلوار دست دوم انتخاب می کنم؛ اما امضای ‌ شد. من هم با کراوات و هم با شلوار جین کار می ‌ قاچاقی وارد ایران می کار من شلوار جین است. در کل کار سختی است. باید پشت لباس یک مفهومی باشد توان مفهوم را به مخاطب منتقل کرد. در ‌ و نیاز به تحقیق دارد، تا فهمید که چگونه می دولچه گابانا شروع به دوخت لباس با شلوارهای دست دوم خود و البته با ۲۰۲۰ سال های باور نکردی کرد و اینجا بود که مردم کار من را باور کردند. ‌ قیمت چرا محصوالت شما نسبت به اجناس مشابه در بازار قیمت باالتری دارد؟ کنید، بعد از انتخاب ‌ در ارتباط با گران بودن مد پایدار باید بگویم که وقتی طراحی می ‌ مفهوم و منبع الهام و طی کردن اسکچ زدن، یک پارچه را برش داده و دوخت انجام » یک شلوار جین استفاده redesign دهم؛ یعنی « ‌ شود؛ ولی کاری که من انجام می ‌ می شده را باید با تیغ ببرم، بدون اینکه دوخت آسیب ببیند و بعد از برش، یک پارچه شود که ما باید اینها را مثل یک تکه پازل برای الگو در آورده و دانه دانه ‌ ناهمواری می بر و پُر ‌ های دیگر تلفیق و یا با خود جین ترکیب کنیم. این بسیار زمان ‌ ببریم و با پارچه روز زمان الزم است تا آماده ۱۵ الی 10 ، هزینه است. به عنوان مثال در کار من برای یک کت شود؛ در حالی که اگر من هم وارد فست فشن و یا همان مد سریع شوم در آن تعداد دهند. ‌ کت تحویل می ۱۵ ها در یک روز ‌ دهم و آن ‌ روز، الگو را تحویل تولیدی می

چرا بازیافت لباس در صنعت مد به وجود آمده و چه تاثیری روی این صنعت و محیط دارد؟ مد پایدار، یک جنبش پایدار است که طی آن طراحی و تولید لباس داران طبیعت و محیط زیست در نظر ‌ هایی که دوست ‌ با روش شود. در این روش، عدالت اجتماعی بسیار ‌ اند، انجام می ‌ گرفته های اجتماعی، ‌ زیاد است. نه تنها تولیدات و پوشاک، بلکه سیستم گیرد. مد پایدار در مقابل فست ‌ فرهنگی، مالی نیز مد نظر قرار می فشن قرار دارد. آیا بجز طراحی لباس در زمینه دیگری هم فعالیت دارید؟ کنم؛ ولی از آنجایی که ‌ در زمینه دیگری جز طراحی لباس کار نمی رود، برای خودم اکسسوار و ‌ ذهنم همیشه سمت ری دیزاین می کنم؛ مثال تابلو نقاشی با شلوارجین و کراوات یا ‌ نقاشی درست می کنم؛ اما اینکه تخصصی در کار ‌ گوشواره با شلوار جین درست می دیگری فعالیت کنم؛ خیر.

40

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by