POL Magazine No. 21 Georgia

Mario Testino

کرونا چه تاثیراتی روی کار شما در حرفه عکاسی گذاشت؟ توانستیم خارج شویم و کار عکاسی عمال تعطیل ‌ در دوران کرونا، از خانه نمی شده بود. با این حال تکنولوژی دری را با نام «عکاسی ریموت» برای ما باز کرد. مورد عکاسی ریموت داشتم. در آن دوران من در ۱۵ الی ۱۴ کنم ‌ من فکر می توانستم به نیویورک بازگردم؛ اما همین ‌ آنجلس گیر کرده بودم و نمی ‌ لس توانستم ‌ عکاسی ریموت ما را سرگرم کرده بود. بسیار تجربه جالبی بود؛ زیرا می تر اینکه برای ‌ هایی که در مناطق دیگر بودند عکس بگیرم. جالب ‌ از مدل کمپین یکی از دوستانم در ایران که برند جواهرات دارد، عکاسی کردم. منابـعالهـامشـمابـرایایـنشـغلچـهچیزهایـیهسـتند؟ را Vouge چند سال پیش که به دنبال منبع برای عکس بودیم، باید مجله های برهنه ‌ کردیم که از آمریکا آورده شده بود. متاسفانه روی قسمت ‌ پیدا می زدند تا مشخص نباشد؛ اما در حال حاضر همه چیز ‌ هاراباماژیکخطمی ‌ مدل شود و سایت ‌ در موبایل وجود دارد. اینستاگرام جزو منابع اصلی محسوب می درست کردن کاربرد دارد. Mood Board ها و ‌ هم برای دیدن عکس Pinterest های پیش در ایران که به دنبال سینما بودم همیشه برایم منبع الهام ‌ سال ها و حرکات دوربین که ‌ بندی ‌ ها، قاب ‌ بزرگی بوده است. برای مثال نورپردازی ها ‌ ها و نمایشگاه ‌ کنند. رفتن به گالری ‌ کارگردانان بزرگ فیلمبرداری دنیا کار می هم جزو کارهای مهمی است که یک عکاس حتما باید انجام دهد. های اصلی شغل شما در ایران و خار ج از ایران چیست؟ ‌ کنید تفاوت ‌ فکر می قبل از آن هم .‌ من آخرین باری که ایران بودم، حدود هشت سال پیش بود دانم ‌ کردم. در ایران عکاسی نکردم و نمی ‌ پنج سال به ایران رفت و آمد می دانم که فرق بزرگ در ‌ جواب درست این سوال چیست. با این حال می کنم که همه ‌ «آزادی عمل» است. من در حال حاضر در کشوری زندگی می گوید که چرا از ‌ مند است و آزادی عمل هم وجود دارد. کسی نمی ‌ چیز قانون این مدل یا سوژه عکس گرفتید یا چرا این عکس را روی وبسایت قرار دادید. در واقع سانسور وجود ندارد و عکاسی مد ترسناک نیست. از طرفی درهای همکاری ‌ ایران به سوی کشورهای دیگر باز نیست؛ برای همین شما فرصت

با کشورهای دیگر را از دست خواهید داد. به دلیل این قطع ارتباط و ایزوله شدن ایران در تولید محتوای عکاسی، شما بسیاری از تجارب عکاسی در کشورهای دیگر را در ایران نخواهید داشت. کنندچیست؟ ‌ نظر شما درباره عکاسانی که در چندشاخه کار می های ‌ من همیشه به عکاسی مد و زیبایی عالقه داشتم، با این حال عکاسی دادم. ‌ های هواپیمایی یا جواهرات را نیز انجام می ‌ دیگر مانند غذا، شرکت زمانی که به آمریکا آمدم، متوجه شدم که عکاسان غذا فقط باید از غذا عکس بگیرند. اگر عکاسی کار ماشین یا زیبایی را هم انجام دهد، زیاد جدی گرفته شود. به همین خاطر من هم تمرکزم را روی عالقه خود (فشن و زیبایی) ‌ نمی گذاشتم تا در همین شاخه رشد کنم. از نظر شما رمز موفقیت در حرفه عکاسی چه چیزهایی است؟ ای که داشتم، خیلی سختی ‌ من برای پول وارد عکاسی نشدم و به خاطر عالقه کشیدم. روزی که از کشورم خار ج شدم، همه شرایط برایم محیا نبود. شما وقتی سریمسائل ‌ کنید، همیشه درگیر یک ‌ با پاسپورت و شرایط ایرانی مهاجرت می اولیه هستید. همیشه باید این آمادگی را داشته باشید که کارهای جدید تولید و از صفر شروع کنید. این اصال بد نیست و به معنای شروع جدید است؛ زیرا سازید و همیشه باید برای این قضیه آماده ‌ از خودتان یک ورژن جدیدتر می باشید. تکبری که شاید خیلی از ما داشته باشیم را باید کنار گذاشت و برای بهتر شدن آماده بود. همچنین باید از موفقیت دیگران خوشحال شوید. بینید که ‌ های یک عکاس دیگر (چه ایرانی چه خارجی) را می ‌ زمانی که عکس از شما بهتر است، آن را به عنوان یک نکته مثبت در نظر بگیرید. به این فکر ای که او رسیده است برسید و راهش را ‌ توانید به نقطه ‌ کنید که شما هم می پیدا کنید. به نظر من هر هنرمندی باید به دنبال صدای خودش باشد و از ورژن قبلی خود بهتر شود. کسب درآمد در حرفه عکاسی چطور است؟ واقعیتی که وجود دارد این است که عکاسان (به خصوص عکاسان مد) آورند. وقتی وارد شهری ‌ هاست که در این بازار پُر رقابت، پولی درنمی ‌ سال کنید. این ‌ های این کار رقابت می ‌ شوید، یعنی با بزرگ ‌ مانند نیویورک می تعدادشان Dior یا Channel واقعیت را باید پذیرفت که برندهای لوکس مانند کنند. اگر هم بخواهید با ‌ خیلی زیاد نیست و با عکاسان مشخصی کار می ها محدود است. برای همین در کار ‌ تر کار کنید، بودجه آن ‌ برندهای کوچک رسد، پول زیادی نیست. ‌ طور که از دور به نظر می ‌ عکاسی، آن

Noor Pahlavi

30

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by