POL Magazine No.15 USA

از ژاپن، انگلستان، ایتالیا و البته ایران استفاده کردیم که امیدوارم تا چند ها استقبال ‌ ماه دیگر آماده اکران باشد. همیشه از همکاری با همه فرهنگ کنم و البته که دوست دارم با کارگردانان و هنرمندان ایرانی هم کار کنم. ‌ می ترین موضوع برای من هنراست و هر زمانی و در هر جایی که هنر وجود ‌ مهم داشته باشد، من به آن سمت کشیده خواهم شد.

گی موزیک ویدئو ژاپنی را ‌ کنند ‌ کنندگی فیلم کوتاه و ... ، شما تهیه ‌ عالوهبر تهیه هم تجربه کردید، از چه راهی ذهنیت خودتان را به فرهنگ ژاپنی نزدیک کردید؟ سال پیش در حال ساخت فیلمی در کره جنوبی بودم که در یک سفر 12 من هواپیمای من از مبدأ تورنتو در ژاپن توقف داشت تا به کره جنوبی برسد. بعد از چندین بار که برای ترنسفر در ژاپن توقف داشتم، با خود فکر کردم که چرا فرهنگ ژاپن را برای ساخت یک کار هنری تجربه نکنم! اولین باری که از فرودگاه بیرون آمدم، مطمئن شدم که به فرهنگ و هنر ژاپن عالقه دارم و از آن زمان به بعد سعی کردم در سفرهایم به کره جنوبی، بیشتر در ژاپن وقت بگذرانم. در همین دیدارهایم از ژاپن با دوستانی آشنا شدم که در مارکت موسیقی و بازیگری و سینما فعالیت داشتند و درهای هنر ژاپن سال پیش توانستم هنرمندان 10 به روی من باز شد و بر همین اساس ژاپنی را به کانادا بیاروم و موزیک ویدئوهایشان را بسازم. ساخت این ویدئو ها بود. چون در محیطی تازه ‌ ها در کانادا برای هنرمندان ژاپنی، به نفع آن ‌ کلیپ ای برای کمپانی ‌ ساختند و از طرفی راه تجاری تازه ‌ موزیک ویدئوهایشان را می سازی من بود. ‌ فیلم شما تجربۀ ساخت فیلم در ژانرهای علمی-تخیلی، کمدی و حتی ژانر وحشت های متفاوت فعالیت کنید؟ ‌ را هم داشتید. چه چیزی باعث شد تا در زمینه خود من به عنوان یک مخاطب، همیشه ژانر علمی-تخیلی و ژانر وحشت را دوست دارم. اما این ژانرها برای ساخت در ابتدای راه، کمی سخت به نظر هایی در ژانر درام، کمدی و مستند را برای ‌ آمدند. بر همین اساس فیلم ‌ می اوایل راه انتخاب کردم. بعد از اینکه تجربه کافی برای ساخت فیلم به دست آوردم، به سمتی رفتم که عالقه داشتم و اکنون تمرکزم را بیشتر به ژانرهای ام. البته نه فقط از جهت عالقه ‌ علمی-تخیلی و وحشت اختصاص داده تر هستند. همانطور ‌ شخصی، بلکه این ژانرها از نظر کاری و تجاری هم موفق که در سوال قبلی هم گفتم، برای ساخت یک فیلم موفق باید به آن قصه و ام به این ‌ ژانر عالقه داشته باشی و دلیل موفقیت من در ژانرها، عالقۀ قلبی هاست. ‌ ها و داستان ‌ سوژه هایمحبوبشمادرژانرکمدیبودکهنگاهی ‌ یکیازفیلم Americanistan فیلم کهموضوعاتخاورمیانهداشت.ازتجربهاینفیلمبرایمانبیشتربگویید. تجربه دوستی نزدیکی با نویسندگان Americanistan من در ساخت فیلم سال بود. ما همیشه عالقه داشتیم یک 15 این فیلم داشتم که بیشتر از فیلم در ژانر کمدی درباره خاورمیانه بسازیم که نیم نگاهی هم به مسائل باشد. ‌ هم کاتولیک می Brian یهودی است و Adam . سیاسی داشته باشد من هم مسلمان به دنیا آمدم. اما خوشبختانه یا متاسفانه مذهب خاصی ای که هر سه نفر ‌ را انتخاب نکردم و به این نتیجه رسیدیم که با پیشینه توانیم این قصه را در قالب کمدی به فیلم تبدیل کنیم. این اثر ‌ داریم می هایی بود که در آن مینا مسعود با من همکاری داشت. مينا ‌ یکی از فیلم شناسم که بعد از ‌ مسعود را از فيلم عالءالدين ساخت كمپانی ديزنی می دوستی خوبی بین ما شکل گرفت. من شاید در حال Americanistan فیلم هایی از این نوع را نداشته باشم اما در ‌ حاضر تصمیمی برای ساخت فیلم زمان خودش تجربه خوبی برای تمام گروه بود.

های شما خواهیم شنید و چه اهداف بلند ‌ در آینده چه اخباری را از فعالیت مدتی را در پیش رو دارید؟ های ژانر وحشت دارند، در حال تولید یک ‌ برای ایرانیانی که عالقه به فیلم سریال در این ژانر هستیم که هر اپیزود این سریال به یک زبان ساخته شود و البته به زبان انگلیسی زیرنویس خواهد شد. خبر خوب اینکه ‌ می اپیزود اول و آخر این سریال به زبان فارسی خواهد بود. همچنين فيلم باشد، به زبان فارسی ‌ می Stephen King كه بر اساس داستانی از Last King ها اين ‌ اكران خواهد شد. دوست دارم تمام ايرانی ٢٠٢٢ كار شده و در سال فيلم را در سراسر دنيا ببينند تا بدانند يك ايرانی، فيلمی را به زبان فارسی در لس آنجلس ساخته است. البته با بازيگرانی كه نه تنها اسمشان بلكه هايشان برای اجتماع ايرانيان و هاليوود آشناست. ‌ چهره نظر شما درباره مجله پُل چیست؟ ام و زمانی كه مصاحبه اختصاصی من با ‌ من به تازگی با مجله پُل آشنا شده اين مجله منتشر بشود، به افراد زيادی اين مجله را معرفی و خواندن آن را توصيه خواهم كرد. معتقدم كه مجله پُل كه مجله جديد و به روزی هست، تواند و بايد اولين گزينه نسل جوان ايرانی برای دسترسی به خبرها و ‌ می اطالعات مربوط به زمينه فعاليت اين مجله باشد.

های مختلف بیشتر ‌ تان در کشورهای مختلف جهان و کار با فرهنگ ‌ از تجربه مانبگویید. ‌ برای در زمان پاندمی فیلمی را ساختیم که در مورد کرونا بود. از هنر کارگردانانی

63

www.radiojavan.com/POL

Powered by