POL Magazine No.15 USA

ها ‌ با توجه به تجربه کاری شما در دوران پاندمی کرونا، از چالش بگویید و اینکه این پاندمی چه تأثیری بر سینما و هنر گذاشته؟ به نظر من پاندمی کرونا برای هنرمندانی که واقعا تصمیم خودشان ای نبود. البته منظورم ‌ را برای ساخت فیلم گرفته بودند، مانع جدی فقط برای کسانی است که مصمم به ساخت فیلم بودند. به عنوان فیلم ساختم. این در حالی 12 ، ماه گذشته 17 مثال خود من در ساختم. ‌ فیلم نمی 4 یا 3 است که من معموال در هر سال، بیشتر از برابر این بود که کرونا باعث شد بازیگران بیشتر ۳ دلیل این رشد کردند. فیلم ‌ های جدید استقبال می ‌ در دسترس باشند و از تجربه تر شد. چون قرار نبود برای مقدمات کار ‌ ساختن در این دوره آسان های جدید را به کار ‌ سازان ایده ‌ به کشور دیگری سفر کنیم. فیلم بردند و در صورتی که بازیگران حاضر به بازی در این زمینه بودند، ‌ می خواست ‌ شد. وضعیت پاندمی برای کسی که می ‌ فیلم ساخته می کار جدیدی را انجام بدهد، یک موقعیت بسیار عالی بود. چون کرد تا به دنبال راه حلی بگردند ‌ کرونا افراد را مجبور به فکر کردن می های جدید حل کنند. این پاندمی ‌ شان را با راه حل ‌ و مسائل کاری سازی ‌ تمرین خوبی برای فیلم ساختن بود که توانست ژانر فیلم ها به وجود آورد. ‌ کووید را در خیلی از جشنواره به نظر شما به عنوان یک ایرانی که در خارج از زادگاهش رشد و تواند خاصیت جهانی شدن را ‌ هایی می ‌ تحصیل کرده، چه سوژه داشته باشد و چالش شما برای انتخاب یک زبان مشترک در هنر چه بوده است؟ تواند به تصویر ‌ ساز می ‌ ای که یک فیلم ‌ به نظر من بهترین قصه بکشد، داستانی است که از اعماق قلبش بیرون بیاد و البته ارتباط تواند رمز موفقیتش در ‌ ساز به داستان می ‌ شخصی خود فیلم ساخت آن اثر باشد. مثال فيلمی در مورد يك فرد يا گروهی از افراد توانند خود را به چالش ‌ های زياد در زندگی می ‌ كه با وجود سختی ها را پشت سر بگذارند. ‌ كشيده، از پس مشكالت برآيند و سختی یا فیلم Forrest Gump هایی مثل ‌ به عنوان مثال فیلم (رستگاری در شاوشنک) اثر Shawshank Redemption ، زبان جهانی Schindler List هایی مثل ‌ ، یا فیلم Stephen King دارند و این امکان را دارند که تمام جهان، با هر زبانی بتوانند با این سازان این است ‌ ها ارتباط برقرار کنند. توصیه من به فیلم ‌ سوژه آید را به فیلم تبدیل کن و اگر ‌ که «داستانی که از اعماق قلبت می تواند با فیلمت ‌ تمرکزت بر روی این داستان باشد، همه جهان می توانند در ژانرهای کمدی، ‌ ها می ‌ ارتباط برقرار کند». حتی این سوژه وحشت و یا مستند باشند. جایزهپُر افتخار راهم 6 ها بار نامزد جوایز گوناگون شدید که ‌ شما ده بدست آوردید. چه چیزی در این آثار باعث کاندید شدن و بدست آوردن جوایز برای شما شده است؟ المللی ‌ های بین ‌ ها و فستیوال ‌ کسب جایزه و موفقیت در جشنواره بخش و ارضا کننده است. ‌ بسیار سخت و در عین حال رضایت عالقه قلبی من این است که تا زمانی که زنده هستم و فیلم ها و ‌ ها و ژانرهای مختلف در جشنواره ‌ سازم همیشه در بخش ‌ می ها، به موفقیت دست پیدا کنم. ‌ رقابت

شوید، اما ارتباطتان را ‌ ساز کانادایی شناخته می ‌ عنوانیکفیلم ‌ با وجود اینکه شما به های ایرانی در سطح جهانی چیست؟ ‌ با مارکت ایرانی حفظ کردید. نظرتان درباره فیلم اطالع بودم. تا ‌ سازی بی ‌ از قدرت و قوت مارکت ایرانی در زمینۀ فیلم 2013 من تا سال توانم بگویم که ‌ زمانی که به جشنواره فیلم کن در فرانسه رفتم و االن به جرات می سازی در آن فستیوال دیدم. ‌ سازی ایرانی را جزو یکی از سه رتبه اول فیلم ‌ مارکت فیلم سازی ‌ این نکته برای من بسیار جالب بود که شاهد احترام و قدرت مارکت فیلم ایران در سطح جهانی بودم. اما متاسفانه در حال حاضر در آمریکا و کانادا این قدرت سازی ایرانی هنوز ناشناخته است. با این حال در اروپا و آسیا به قدرت و هنر ‌ فیلم های جهانی توانسته ‌ های ایرانی در جشنواره و فستیوال ‌ مارکت ایرانی پی بردند و فیلم جوایز و احترام خاصی را به دست آورد. علت موفقیت آ ثاری که این اواخر از سینمای ایران به جهان معرفی شده چیست؟ به نظر من سینمای ایران همیشه در جهان خود را قوی نشان داده است. در به كارگردانی كوروش اهری و بازی شهاب حسينی The Night های گذشته فيلم ‌ سال و نيوشا نور كه به زبان فارسی ساخته و در لس آنجلس به نمايش گذاشته شده بود تواند کمک ‌ المللی می ‌ های مارکت ایرانی در سطح بین ‌ را ديدم. انتشار و معرفی فیلم های ایرانی ‌ ها باشد. چون کیفیت و تکنیک فیلم ‌ بزرگی به معرفی و شناخت این فیلم های ایرانی در سطح ‌ باید به تمام دنیا نشان داده شود. این تنها رمز موفقیت فیلم جهانی است. هایرشتۀپزشکیراداشتید،همچنینطراحی،عکاسی، ‌ شما تجربۀ تحصیل در شاخه نویسندگی و فعالیت در انیمیشن. دلیل این تغییر رشته چیست؟ تحصیل کردم، مثل روز برایم روشن Neurobiology بعد از یکی دو سال که در رشته شد که اصال این کار را دوست ندارم و با خودم گفتم: «وای به حال کسی که بیمار من باشد و من بخواهم روی آن فرد درمانی را انجام بدهم». چون تحمل تجربه دنیای پزشکی را نداشتم و ترجیح دادم که کارم در سرزمین رویاها باشد. برای همین خیلی سازی روی آوردم. ‌ زود کارم را عوض کردم و به فیلم

62

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by