POL Magazine No.15 USA

Ali Mashayekhi عنوان کار خود انتخاب کردید؟ ‌ کنندگی برای شما جذاب بود که آن را به ‌ چه چیزی در تهیه کننده کسی است ‌ بردم. چون تهیه ‌ ها لذت می ‌ من همیشه از شنیدن و گفتن قصه کند، این کار برایم خیلی جذاب بود و دوست داشتم مردم ‌ که متن قصه را کنترل می کنم را ببینند و بشنوند. اما به این نتیجه رسیدم که دستم ‌ هایی که من تولید می ‌ قصه کننده است که معموال ‌ به عنوان نویسنده و کارگردان خیلی باز نیست و این تهیه کند و ‌ زند و البته اوست که داستان را انتخاب می ‌ ها می ‌ حرف اول و آخر را در پروژه ها را به مردم برساند. ‌ گیرد که چه بسازد و تصویر قصه ‌ تصمیم می تانداشته؟ ‌ ساز ، چه تأثیری در نگاهتان به جهان و زندگی ‌ عنوانیکفیلم ‌ حرفه شما به گویند، این است ‌ ساز می ‌ عنوان یک فیلم ‌ اولین چیزی که افراد بعد از برخورد با من به های ‌ دهد که تمام آدم ‌ شان دارند»، این نشان می ‌ که: «قصه خیلی جالبی در مورد زندگی کنند که قصه ‌ ای برای تعریف کردن دارند و البته مردم واقعا فکر می ‌ دنیا واقعا قصه تر است. جالب اینجاست ‌ انگیز ‌ تر و هیجان ‌ تر، سخت ‌ ها جالب ‌ خودشان از همه روایت ها یکی هستند و متن اصلی این است که، مردم ‌ های داستان ‌ که در حقیقت بیشتر آدم کشند و خیلی آسان و راحت به جایگاهی که هستند، نرسیدند. این یکی ‌ سختی می دهم که ارتباط ‌ کننده بودن است و من این اجازه را به خودم می ‌ های تهیه ‌ از جذابیت تری با مردم داشته باشم. چون اکثرشان زندگی بسیار سختی را تجربه کردند. ‌ لطیف کنندگی فیلم کوتاه با فیلم بلند سینمایی یا سریال تلویزیونی، چه ‌ به نظر شما تهیه کننده دارد؟ ‌ تفاوتی در محتوای کار برای یک تهیه تر ‌ من ساخت فیلم کوتاه را بیشتر دوست دارم. به این دلیل که فیلم کوتاه راحت تر برای مخاطب ‌ شود و این امکان را داریم که اصل قصه را خیلی آسان ‌ ساخته می تعریف کنیم. همچنین چون مدت زمانش کمتر است، فرصت نمایش دادنش هم شود. در اصل تجربه ساخت فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند، پر از لحظات ‌ بیشتر می طلبد. ‌ خوش و شیرین است. فشار کاری کمتری دارد و هنر و خالقیت بیشتری را می های بلند و فراهم کردن شرایط مالی برای این آثار، سخت ‌ معموال قسمت تجاری فیلم ها ‌ شود و بیشتر بحث تجاری آن فیلم ‌ های تلویزیونی از هنر فیلم کم می ‌ است. در فیلم های کوتاه هنوز هنر است و این همیشه چیزی بود که برای ‌ تر است. فیلم ‌ پُر رنگ خودم نگه داشتم تا اصل کارم بر پایه هنر باشد. خیلی از افراد موفق در هنر، تحصیالت آکادمیک در این زمینه نداشتند و بر اساس عالقه و استعداد پیش رفتند. به نظر شما کدام یک تضمین کننده موفقیت است؟ تحصیالت آ کادمیک یا استعداد و پشتکار ؟ هایی را که دوست دارد به فیلم ‌ سازی از اعماق قلبش داستان ‌ به نظر من اگر فیلم ترین و تنها چیزی است که باید در اختیار ‌ تبدیل و برای مخاطب تعریف کند، هنر مهم ساز بخواهد فیلم ساختن را به محل درآمد و تجارت اصلی ‌ داشته باشد. اما اگر فیلم زندگیش تبدیل کند و منبع تأمین زندگیش از این راه باشد، تحصیالت آکادمیک کند. چون تحصیالت آکادمیک این اجازه را ‌ در این زمینه اهمیت بیشتری پیدا می دهد که دنیای هنر و دنیای درآمدزایی از هنر را با هم ترکیب کند. اما ‌ ساز می ‌ به فیلم تواند فرد را به هنر برساند. هنر باید در ‌ سازی به تنهایی نمی ‌ تحصیالت در زمینۀ فیلم تواند موفق باشد ‌ جوهره وجودی انسان باشد و البته یک هنرمند تنها در صورتی می ناپذیری را تجربه نماید. ‌ که به سختی کار کند و در زمینه هنری خود تالش خستگی alimashayehki

تهیه کننده سینما علـے مشا یخی مصاحبه اختصاصے پوریا افخمی با

بین ایرانیان و فارسی زبانانی که خارج از زادگاهشان زندگی شناسیم. علی مشایخی هم ‌ کنند، افراد موفق بسیاری را می ‌ می یکی از ایرانیان موفقی است که توانسته در تهیه کنندگی سینما و مخصوصا فیلم کوتاه، نام خود را ماندگار سازد. علی مشایخی میالدی به تورنتو کانادا مهاجرت کرد و بعد از 80 اواخر دهۀ فیلم 50 تحصیل در مرکز فیلم کانادا، دست به ساخت بیش از کوتاه و سینمایی زد. این هنرمند ایرانی-کانادایی تا به امروز جایزه جهانی به دست 6 اثر، نامزد دریافت جایزه شده و 10 برای را که هدفش کمک به EDA Foundation آورده است. او شرکت سازان شرقی و آسیایی است تاسیس کرد و مدیر اجرایی ‌ فیلم Inara باشد. همچنین سفیر موسسه خیریه ‌ این موسسه می ها ‌ رسانی به کودکان آسیب دیده در جنگ ‌ است که به دنبال کمک است. فعالیت سینمایی علی مشایخی در دوران پاندمی کووید ، بهانه خوبی بود تا با این هنرمند ایرانی به گفتگو بنشینیم. 19 خواننده این مصاحبه باشید تا با علی مشایخی و کارش بیشتر آشنا شوید.

60

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by