POL Magazine No.12 USA

مُدیریت به سبک چابُک

بازوی پر قدرت برای رقابت دارید. اولی خودتان هستید و ۲ ، در کار و زندگی شخصی کنید. اگر این دو ‌ های ریز و درشت انتخاب می ‌ دومی روشی است که برای اجرای پروژه توانید امیدوار باشید که در کار و زندگی رقبا را پشت ‌ مورد را به دقت مدیریت کنید، می سر خواهید گذاشت. در این نوشتار قصد داریم به زبان ساده و غیرآکادمیک روشی (روش مدیریت چابک با استفاده از اسکرام) را Agile Scrum Framework به نام شرح دهیم و شما را با ابزار اینترنتی قدرتمند، ساده و رایگانی به نام (ترلو) آشنا کنیم تا بتوانید همه چیز را بهتر سر و سامان دهید. این روش مدیریت پروژه، هم در سازمان هایی مانند مایکروسافت، گوگل، ‌ هم در زندگی قابلیت اجرا دارد. در حال حاضر شرکت کنند. اسکرام به ‌ سی، تویوتا، اوراکل و… از این روش استفاده می ‌ بی ‌ زیمنس، نوکیا، بی شود؛ ‌ ها هم به کار بسته می Start Up های نوپا یا همان ‌ صورت گسترده در شرکت زیرا یک شرکت در شروع فعالیت کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و رقابت هم زیاد مان ‌ است. دقیقا مثل تمام ما که همیشه یک خروار کار برای انجام دادن داریم و زمان محدود است. کیک و خیلی چیزهای دیگر ‌ افزار، طرز تهیه ‌ خواهیم ساز زدن، زبان جدید، ورزش، نرم ‌ می ها زمان نخواهیم داشت؛ پس با این بهانه ‌ کنیم هرگز برای آن ‌ را یاد بگیریم اما فکر می رویم. اگر شرکت نوپا به موقع محصولش را وارد بازار نکند، یک شرکت ‌ سراغشان نمی دیگر به راحتی جای آن را در بازار خواهد گرفت. اگر شما آن کار را انجام ندهید، کس قاپد. در حالت کلی اگر بخواهیم کاری را برای اولین بار انجام دهیم و ‌ دیگریفرصترامی یا به دنبال تغییر اساسی باشیم یا با تعدد کارها مواجه باشید، اسکرام گزینه خوبی برای توانید ‌ پردازیم و شما می ‌ ها می ‌ های کاری و زندگی است. ابتدا به سازمان ‌ مدیریت پروژه همین الگو را در زندگی شخصی به کار بگیرید.

چطور خیلی رسیع خودمان و کارمان را توسعه دهیم؟

نقش در سازمان تعریف کنیم: ۳ در این روش باید ، ) Product Owner ( کند ‌ کسیکهخودشراجایمشتریتصورمی ‌ نفره شامل یک فرد فنی و ۲ های ‌ ، تیم ) Scrum Master ( مربی یک تست کننده. توانید هر سه نقش را خودتان ‌ در زندگی شخصی شما می یعنی شما باید صاحب، مربی و کارمند ‌ ؛ برعهده بگیرید های زندگی خودتان باشید. ‌ پروژه تر شوند به شرکت ‌ ها برای شما واضح ‌ برای اینکه این نقش اپل و استیو جابز معروف فکر کنید. آیا استیو یک نیروی فنی بود؟ خیر! پس چرا تا این حد مشهور شد؟ خب، استیو کرد حتی ‌ کرد و سعی می ‌ خودش را جای مشتری تصور می Product Owner فراتر از نیاز و خواسته مشتری قدم بردارد. تواند همان کارفرما باشد؛ اما لزوما صاحب ‌ در سازمان می گذار نیست. ‌ کسب و کار یا سرمایه نقش بعدی مربوط به اسکرام مستر یا همان مربی است. در حق ندارد به طور مستقیم Product Owner روش اسکرام، با اعضای تیم در ارتباط باشد و باید با واسطه که همان مربی یا اسکرام مستر است ارتباط برقرار کند. این کار باعث وحدت های ‌ شود. از طرفی اعضای تیم ‌ دهی می ‌ فرماندهی و پاسخ ارتباط داشته Product Owner توانند با ‌ دو نفره هم نمی شان را با اسکرام مستر در میان ‌ های ‌ باشند و باید تمام حرف بگذراند. نقش اسکرام مستر در سازمان بسیار کلیدی است. ‌

خوبی باشد و نسبت به تغییرات حساسیت باالیی داشته باشد. برای ‌ او باید شنونده نویس از نظر کاری حال روحی خوبی ندارد، این وظیفه اسکرام مستر ‌ مثال اگر برنامه نیاز خاصی Product Owner است که با او صحبت کند و مشکلش را برطرف کند. اگر دارد، این وظیفه اسکرام مستر است که آن نیاز را با بخش فنی در میان بگذارد. برای توانید آن را تقریبا مساوی پیمانکار در نظر بگیرید. ‌ درک بهتر این نقش می های اینترنتی به دلیل حساسیت کار، ‌ نفره قرار دارند. در شرکت ۲ های ‌ در آخر هم تیم شوند تا خطا ‌ نویس یا دولوپر و یک تست کننده تشکیل می ‌ های فنی از یک برنامه ‌ تیم نشینند و مدام با هم در ‌ تا حد امکان پایین بیاید. این دو نفر در شرکت کنار هم می تماسند.

62

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by