POL Magazine No.14 USA

قدم سوم: دلیل گوش کردن مخاطب به ما چیست؟ ممکن است اطالعاتی ارائه بدهیم که به کسی کمک کند تا وزن خود ای جالب با یکی از ‌ را کاهش دهد (مانند مربی ورزشی)، یا مصاحبه افراد تاثیرگذار جامعه انجام دهیم و یا به باالتر بردن سطح دانش ها درحال تولید ‌ عمومی جامعه کمک کنیم؛ درتمامی این فعالیت ارزش برای شنوندگان خودمان هستیم. به بیان دیگر، نه تنها به ایم، که نفع رساندن ‌ ها دلیلی برای گوش کردن به مطالب داده ‌ آن ها دلیلی ‌ در قبال شنیدن برنامه ماست، بلکه با ایجاد ارزش به آن ایم که برای اطالعات بیشتر به ما بازگردند. مهم است که در ‌ داده 15 - 10 توانید ‌ ریزی درباره این موضوع فکر کنیم. آیا می ‌ مراحل برنامه کنیم مخاطب ‌ اپیزود از پادکست خودمان را بنویسیم که فکر می ها را گوش کند و یا حتی شنیدن آن را به ‌ هدف ما دوست دارد آن دیگران هم توصیه کند؟ خوب (که به عنوان Podcast Descriptions نوشتن شرح پادکست ترین اجزایی است ‌ شود) یکی از مهم ‌ خالصه برنامه نیز شناخته می که به مخاطبین در درک بهتر ژانر پادکست ما و دادن سرنخ دلیل کند. پیشنهاد ‌ گوش کردن به مطالب تولید شده بسیار کمک می های موفق ‌ کنیم در این زمینه توجه بیشتری به شرح پادکست ‌ می مورد عالقه خودتان داشته باشید. البته در ادامه مقاالت و بررسی های مختلف، بیشتر به این موضوع مهم خواهیم پرداخت. ‌ برنامه قدم چهارم: انتخاب نام مناسب برای پادکست خواهیم تولید بکنیم و انتظار ‌ ای که می ‌ توجه نکردن به نام برنامه سابقه از آن، بدون شک، بیشتر تصوری باطل ‌ دیدن استقبالی بی است. انتخاب کلمه یا عبارتی مناسب با ماهیت کاری که انجام دهیم قالب اوقات نه تنها باعث تاثیر مستقیم بر تعداد مخاطبین ‌ می های ‌ تواند نشانگر خالقیت و توجه ما به جنبه ‌ آن دارد بلکه می شناختی زبان مورد استفاده (دراینجا فارسی) نیز داشته باشد. ‌ زیبایی ها ‌ گذاری پادکست ‌ های گوناگونی را برای نام ‌ توان روش ‌ اگرچه که می برشمرد، اما پیشنهاد ما استفاده از یکی از سه روش زیر است: • نام هوشمندانه (خالقانه) این دسته از اسامی معموال از کلمات عمیق، ترکیبی، جسورانه و ها نهایت دقت را ‌ بایست در کاربرد آن ‌ اند. می ‌ نوآورانه تشکیل شده داشته باشیم و ترجیحا با افراد صاحب نظر هم مشورت کنیم. • نام توصیفی های راحت برای جستجو (و شاید زیاد استفاده ‌ قالب اوقات نام شده) و استفاده از کلمات ساده جهت سهولت رسیدن به گوش تواند ‌ * می The Cooking Podcast مخاطب هدف. برای مثال نام ای درباره طرز تهیه خوراک ‌ انتخابی کم ریسک و توصیف کننده برنامه و موادغذایی باشد. * این نام کامال تصادفی و به عنوان مثال انتخاب شده است. • استفاده از نام خودتان یا یک برند تجاری شود که میزبان یا میزبانان پادکست ‌ معموال زمانی استفاده می شان شناخته شده باشند. این روش ‌ ازقبل برای اکثریت مخاطبین تواند برای یک شخص حقیقی و یا یک برند تجاری شناخته شده ‌ می اتفاق بیافتد.

معرفی پادکست فارسی این شماره چای با بنفشه نام پادکست: بنفشه طاهر یان میزبان: ادبیات، شعر و داستان دسته بندی: دقیقه 40 تا 30 زمان هر اپیزود: (زمان انتشار این مقاله) تا االن 2019 سال فعالیت:

شرح پادکست: در این پادکست بنفشه طاهریان قصه خسرو و شیرین اثر نظامی های کوچکی از اشعار نظامی هم ‌ کند و بخش ‌ گنجوی را به زبانی ساده و امروزی بیان می شود. ‌ در هر اپیزود خوانده می

معرفی پادکست انگلیسی این شماره Stuff You Should Know نام پادکست: Josh Clark; Charles W. "Chuck" Bryant میزبانان: آموزشی دسته بندی: دقیقه 60 تا 20 زمان هر اپیزود: (زمان انتشار این مقاله) تا االن 2008 سال فعالیت:

شرح پادکست: این پادکست مطالب آموزشی را در مورد موضوعات مختلف عمومی هایی از زبان طنز به شنوندگان ارائه می کند و از زمان شروع انتشارش، به طور ‌ با رگه های ‌ ترین پادکست ‌ قرار داشته و یکی از محبوب iTunes پادکست برتر 10 مداوم جزو شود. ‌ ها بار شنیده می ‌ جهان است که ماهانه میلیون

61

RadioJavan.com/POL

Powered by