POL Magazine 29 ENGLAND

توانند کارهای شما را از نزدیک ببینند؟ ‌ مندان چگونه می ‌ عالقه کنم. هم در آنجا و هم در آتلیه شخصی ‌ من معموال با گالری ماه کار می توانند آثار من را ببینند. در حال حاضر بیشترین فعالیتم در ‌ خودم می خصوص ارائه آثار به روز در صفحه اینستاگرام است. ترین هایالیت زندگی خود که به آن مفتخر هستید چه بوده است؟ ‌ مهم به بعد توانستم 1383 توانم به این افتخار کنم که از سال ‌ من می گیری، فعال بودن یا وجود داشتن چاپ دستی ایران را به دنیا ‌ شکل آید که در آن دوران در ایتالیا شرکت کرده بودم ‌ معرفی کنم. حتی یادم می و کارم نامزد دریافت جایزه شد. برایم ایمیل ارسال کردند و گفتند از اینکه برایشان از ایران کار فرستادم، بسیار خرسند هستند. همچنین گفتند خیلی خوب است که متوجه شدند در ایران چاپ دستی با این کیفیت در حال انجام است. این سرآغازی برای فعالیت هنرجویان و شاگردانی شد که توانستند با من دوره چاپ بگذرانند. الگوهای شما در زندگی و هنر چه کسانی هستند؟ اولین الگویی که در هنر داشتم، پدرم بودند؛ ولی در طول مسیر زندگی، پدر و مادرم واقعا تاثیر بسزایی داشتند. بعدها در زمینه هنر الگوهای اصلی من «محمد باقر آقامیری» در در رشته نگارگری و جناب «احمد وکیلی» در رشته نقاشی، چاپ دستی و طراحی بودند.

از نظر شما فعالیت در عرصه هنر درآمدزا است؟ جامعه ایران قابل مقایسه با جوامع پیشرفته، اروپایی و آمریکایی نیست. گیرد یا در درجات خیلی آخر ‌ هنر به هر حال در ایران پس پرده قرار می شود. با این حال من اعتقادی دارم و همیشه به دوستان و ‌ تعریف می ای که در آن فعالیت دارید، ‌ گویم، اینکه مهم نیست رشته ‌ هنرجویان می یک فرد ‌ جایگاه خود را در جامعه باز کرده است یا خیر، شما در آن رشته توانند ‌ ای شوید. افراد در ادامه کار به لحاظ اقتصادی و درآمدی نیز می ‌ حرفه ای باشند. ‌ هایی داشته باشند؛ به شرط اینکه حرفه ‌ موفقیت تر است؟ ‌ آ کادمیک یا کسب تجربه برای موفقیت در هنر مهم ‌ بهنظرتاندوره این سوال بسیار خوبی است. به نظر من صد درصد هر دو مهم و واجب گیری کار ‌ هستند. دوره آکادمیک منظم و سیستماتیک کردن روند شکل های ‌ هنرجو را در پی دارد. در مراحل اول دوره آکادمیک از تجربه کردن شاخه کند؛ اما بعدها هنر فقط کسب تجربه خواهد شد. ‌ مختلف جلوگیری می های شخصی خود هنرمند هستند که با مبانی تاریخ هنر و ‌ ها تجربه ‌ این آنچه که گذشتگان به دست آوردند متفاوت خواهد شد. همانطور که شناسی را به ‌ هنرمندی مثل «مودیلیانی» یا «پیکاسو» نوعی از زیبایی نقاشی اضافه کردند که قبال در تاریخ هنر دیده نشده بود. دهید؟ ‌ های هنری چه پیشنهاداتی می ‌ مند به رشته ‌ به دانشجویان عالقه گویم: کار، تمرین، پشتکار، خسته ‌ هایم همیشه می ‌ همانطور که در کالس های سیستماتیک، اصولی و پی در پی کار کردن، تداوم، ‌ نشدن، تمرین تداوم و تداوم. مهمترین چیزی که در هنر معنی و نتیجه خواهد داد، اشراف داشتن به حداقل یک الی دو رشته خارج از رشته تخصص خود های هنری» در ‌ هنرمند است. در واقع درسی که با نام «آشنایی با رشته گذرانیم، از واجبات است. فقط اشراف داشتن به نقاشی، ‌ دانشگاه می تواند هنرمند را آنقدر غنی و متفکر کند. دلیلش هم این است که ‌ نمی هنرمند معاصر صرفا به تکنیک و مهارت نیاز ندارد؛ بلکه باید دانش، آگاهی و خودشناسی داشته باشد و با روانکاوی آشنا باشد. بزرگترین آرزوی شما در زندگی و کار چیست؟ گرایی هستم و ‌ بزرگترین آرزوی من موفقیت است. من آدم بسیار کمال در ذهنم معیارهایی دارم. همیشه آرزویم بوده تا بتوانم به این معیارهایم برسم. نظرتان درباره مجله پُل چیست؟ شما فعالیت خیلی مثبتی دارید. امیدوارم که بتوانیم با همین نگاه و روند ها ‌ های آینده شما را ببینیم و لذت ببریم. آرزوی بهترین ‌ ای، فعالیت ‌ حرفه برای شما دارم.

بهترین کاری که تا به حال خلق کردید چه بوده است؟ توانم بگویم کدام اثر؛ اما خب ‌ این بسیار بسیار سوال سختی است. نمی ای است. از ‌ ای و پروژه ‌ هایم. خلق آثار من به صورت دوره ‌ گویم دوره ‌ می ای»، «توتالیته» و ‌ های شیشه ‌ های خیلی موفق هم تا به حال «اتاق ‌ پروژه ها خیلی عالقه و اعتقاد دارم؛ به خاطر اینکه ‌ «چرنوبیل» بوده است. به این واقعا محتوای این مجموعه آثار دقیقا همانی بود که خودم داشتم زندگی کردم. ‌ و تجربه می آیا شما برای هنرجویان در خارج از دانشگاه هم آموزش دارید؟ بله. در حال حاضر در آموزشگاه «مرکب سیاه» به دانشجویان یا هنرجویان کنم. ‌ خارج از دانشگاه تدریس می هایی داشته باشد؟ ‌ ای باید چه ویژگی ‌ از نظر شما یک هنرمند حرفه ترین ‌ بنظرم باید در اثر خود، آن چیزی که به آن اعتقاد دارد را بیان کند. مهم چیز آن است که هنرمند ذهنیت و ایدئولوژی خود را در قالب اثر هنری تفاوت نبودن ‌ بیان کند، اینگونه هنرمند شاخص خواهد شد. همچنین بی گذرد هم مهم است و باید به ‌ به اتفاقاتی که در دنیای پیرامون هنرمند می ها واکنش نشان دهد. ‌ آن

51

www . polmagazine . com

Powered by