مصاحبه اختصاصی با دکتر مهتابحنا
political_jewellery www.mahtab.co.uk
دکتر «مهتاب حنا» اصالتا خوزستانی از شهرستان دزفول، در حال حاضر همراه با همسر و دو فرزندش در لندن ساکن است. او که برای ادامه تحصیالت به اروپا و بعد به انگلستان ۱۹۹۸ از سال رفت، در رشته هنرهای تجسمی و جواهرسازی تا مقطع دکترا ، Masterpiece در Didier تحصیل کرد و با برندهای بزرگی مثل Goldsmith’s و همچنین با کمپانی Cartier جواهرسازان جوان کنیم تا خواننده این همکاری داشته است. شما را دعوت می مصاحبهباشید.
های هنری خود را از چه زمانی و چگونه آغاز کردید؟ فعالیت مند های هنری خود را از کودکی شروع کردم؛ زیرا همیشه به هنر عالقه باید بگویم فعالیت آوردم. با این حال پدر و های زیادی می ای و استانی جوایز و رتبه بودم و در مسابقات مدرسه مادرم با تحصیالت غیرهنری بیشتر موافق بودند. تحصیالت شما چیست؟ بعد از اتمام تحصیالت در رشته حسابداری و خروج از ایران، شانس این را داشتم که کارهای با تحصیل در رشته هنرهای تجسمی مثل ۲۰۰۳ تر دنبال کنم. در سال ای هنری خود را حرفه شروع به فعالیت کردم. بعد Hampstead School of Art سازی و جواهرسازی در مجسمه کاری از دانشگاه در رشته طراحی و ساخت جواهرات و نقره Hons از آن مدرک لیسانس زیر The Goldsmith’s Company دریافت کردم. سپس با بورسیه یک ساله از Sir John Cass که جواهرساز خانواده سلطنتی بود، فوق لیسانس طراحی زیورآالت Dr. Stuart Devlin نظر دارم که در زمینه طالکاری، Royal College of Art گرفتم. دومین فوق لیسانس را هم از کاری و کار با فلزات است.همچنین مدرک دکترا را در زمینه جواهرات هنری از دانشگاه نقره دریافت کردم. Central Saint Martins اید؟ از چه سالی و چرا مهاجرت کرده به اروپا و بعد از مدت کوتاهی به انگلستان آمدم. هدف اصلی مهاجرت من ۱۹۹۸ از سال ام بود. ادامه تحصیل و رسیدن به شرایط بهتری برای رشد در کارهای هنری گیرید؟ شما برای طراحی از چه چیزهایی الهام می در چند سال اخیر زیورآالت و کارهای هنری من بیشتر با مضمون مسائل اجتماعی و سیاسی بوده و سعی کردم موضوع هنرم مشکالت مردم باشد؛ اما در گذشته طبیعت و جهان هستی الگو و تاثیرگذار در کارهایم بوده است. آ کادمیک یا کار تجربی برای موفقیت در هنر موثرتر است؟ های به نظرتان دوره های آکادمیک برای کنند که دوره مندان به هنر از من سوال می بسیاری از هنرجویان و عالقه ما بهتر است یا کار تجربی؟ برای جواب به این سوال باید بگویم اگر دوست داشته باشید که تدریس کنید و آموزش دهید، قطعا به یک سری تحصیالت در این زمینه احتیاج است؛ دهید و در آن مهارت دارید، لزوما نباید ای انجام می اما اگر که کار هنری خود را بسیار حرفه تر و تحصیالت آکادمیک داشته باشید. با این حال از آنجایی که هر روز دنیای هنر گسترده شود، تحصیالت دانشگاهی و آکادمی قطعا راهکارها های جدیدتری در آن عرضه می فناوری گذارد. و نتایج بهتری را پیش روی هنرمندان و هنرجویان می
32
المللے مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،
Powered by FlippingBook