POL Magazine no. 27 CANADA

اید؟ ‌ آیا در موسیقی تجربه تدریس هم داشته دادم. ‌ گردد که پیانو و کیبورد را آموزش می ‌ سالگی برمی ۲۰ تدریس من به دوران تا قبل از ورود به کار کودک، مشغول به تدریس بودم و بعد از آن تدریس را به صفر رساندم. در حال حاضر تعلیم، تربیت و پرورش کودکان به روش «ششسا» کار من در زمینه آموزش است. هایی با تولید کار برای بزرگساالن دارد؟ ‌ تولید کار برای کودکان چه تفاوت ها را باید ریز به ریز مطرح کرد و من در ‌ طبیعتا متفاوت هستند؛ اما این تفاوت آیم. امیدوارم فرصتی باشد که جداگانه در ‌ قالب چند جمله از پس آن برنمی ای که الزم است گفته شود، این است که در ‌ مورد آن گفتگو کنیم. در کل نکته تواند شامل هر عبارتی باشد و افراد انتخاب ‌ موسیقی باکالم بزرگسال، کالم می کنند که آن را گوش دهند یا خیر. در صورتی که شعر در موسیقی کودک ‌ می مطلقا نباید شامل الفاظ رکیک، کلمات زشت یا داستان بد باشد؛ زیرا در روند گذارد. ‌ رفتاری کودکان تاثیرات جدی می آهنگسازی برای کودکان چه تاثیراتی در روحیه شما داشته است؟ ای است که باید توسط هر شخصی لمس ‌ ناب و آموزنده ‌ کار با کودک تجربه شوند که چقدر حال آدم ‌ اند، متوجه می ‌ شود. کسانی که این تجربه را داشته شود و لذتبخش است. ‌ خوب می کمی درباره سبک خود در آهنگسازی و موسیقی توضیح دهید. اگر بخواهم راحت جواب بدهم، سبک آهنگسازی من پاپ است. های مسیر خود از ابتدا تا به امروز برایمان بگویید. ‌ ها و سختی ‌ از چالش دارند و اگر جمع شویم، چند جلد کتاب از ‌ های من گالیه ‌ اکثر هم نسل شود. االن در حال صحبت از دنیای موسیقی کودک ‌ ها نوشته می ‌ چالش ها ‌ هستیم و بهتر است در همان حال و هوای کودک بمانیم و از این سختی بگذریم. هاییبایدداشتهباشد؟ ‌ از نظر شما یک آهنگساز خوب چه ویژ گی من صالحیت این که راجع به آهنگساز خوب نظر دهم را ندارم؛ اما راجع به آهنگسازی برای کودکان یک نظری دارم، تجربه به من یاد داده که نگاه ما بزرگساالن برای کار کودک وقتی درست و علمی است که نیازهای واقعی ها با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، نیازها و ‌ ها را بشناسیم. بچه ‌ بچه شناسیم است. در نتیجه هرچقدر ارتباط ‌ نگاهشان متفاوت از آنچه که ما می بیشتری با کودکان برقرار کنیم، تشخیص نیازهایشان بیشتر و تولیدات به شود. ‌ تر می ‌ آنچه که درست است، نزدیک

بوده؟ ‌ بخش ‌ تابهحالتجربههمکاریباکدامهنرمندوموزیسینبرایتانلذت بخش است؛ اما آهنگ مسابقات ورزشی بانوان ‌ کار کودک به هر شکل لذت های ‌ ای بود. تمام همکاران در آن کار از بهترین ‌ اسالمی تجربه خاص و حرفه ایران بودند. آن تجربه خیلی برای من جذاب بود. دانید؟ ‌ بزرگترین کمبود و نقطه ضعف در بازار موسیقی ایرانی را چه می کنم جریانات باید مانند آب روان جاری شود تا مقصد خود را پیدا ‌ من فکر می ها به ‌ کند. ما در قسمت پایین موج سینوسی هستیم و یواش یواش آدم رسند که آگاهی و سلیقه موسیقیایی خود را افزایش دهند. فکر ‌ این درک می کنم اگر اهالی جامعه موسیقی هوای یکدیگر را بیشتر داشته باشند، این ‌ می دهد. ‌ تر رخ می ‌ اتفاق سریع بینید؟ ‌ در پنج سال آینده جایگاه خود را در دنیای موسیقی چطور می سالم ۱۵ . چه سوال جالبی. بگذارید که یک خاطره جذاب برایتان تعریف کنم برای موسیقی Elton John بود و در حال تماشای اسکار بودم. همان سال که «شیر شاه» اسکار گرفت. همان موقع آرزوی من این شد که یک روزی یک سال این اتفاق افتاد ۳۱ المللی در این سطح دریافت کنم. بعد از ‌ جایزه بین بینم؛ اما ‌ دانم که پنج سال بعد خودم را کجا می ‌ و من به آرزویم رسیدم. نمی آرزویم این است از آنچه که امروز هستم و آنچه که برای کودکان انجام دادم، درصدی بهتر باشم و بتوانم کارهای موثرتری انجام دهم. ها و اهداف خود در آینده و کارهای در دست تولید بگویید. ‌ کمیاز برنامه امیدوارم که بتوانم همین مسیر را ادامه دهم. هر روز چیزهای جدیدی یاد کنم که جبران شوند. در واقع ‌ شوم و تالش می ‌ گیرم. متوجه کمبودها می ‌ می کنیم تا کاستی کودکان جبران ‌ سازی می ‌ سازی و موسیقی ‌ سازی، حرکت ‌ بازی ام است که امیدوارم بتوانم ‌ شود. تولیدات موسیقیایی بیشتری در برنامه تر تولید کنم. ‌ های جدیدی با محتوای تازه ‌ آلبوم لطفا راجع به موسیقی واحد کار و موسیقی شنیداری برایمان توضیح دهید. در مراکز آموزشی مهد کودک و پیش دبستان موضوعی به نام «واحد کار» خواهندموضوعیمشخصرابهکودکان ‌ وجود دارد. به این معنی که وقتی می گویند. اگر ‌ در قالب شعر و ترانه و یا نقاشی یاد دهند، به آن واحد کار می بخواهیم فصل تابستان را در قالب آهنگ به کودکان یاد دهیم، یک شعر نویسیم. این شعر شامل مواردی همچون ‌ راجع به مشخصات تابستان می ها و … است. موسیقی آن باید زیر یک ‌ های تابستان و مشخصاتش، میوه ‌ ماه دقیقه باشد و ما پیام خود را باید رسانده باشیم. در این نوع موسیقی، شعر، ملودی و ریتم باید طوری ساخته و پرداخته شود توان ‌ که توجه کودک را جلب کند؛ در این صورت مفاهیم و نکات مد نظر را می شنود ‌ گوییم را می ‌ به کودکان آموزش داد. کودک آنچه که در آن یک دقیقه می شود که دو بار ‌ ثانیه جمع می ۴۵ کند. در بعضی موارد موسیقی در ‌ و درک می رسانیم. در موسیقی «شنیداری» زمان آزاد ‌ پشت سر هم به گوش کودک می خواهد، آن را ادامه دهد؛ حتی ‌ تواند هر چند دقیقه که می ‌ است و آهنگساز می دقیقه هم دیده شده است. ۱۲ در موسیقی کودک تا نظرتان درباره مجله پُل چیست؟ کنم. حمایت از ‌ تان خیلی تشکر می ‌ ای و حمایت ‌ من از شما برای نگاه حرفه کنند در رشته خود به یک جایگاه خوب برسند و نقطه ‌ کسانی که تالش می عطف باشند. این کیفیت قابل تحسین است و امیدوارم که همه هنرمندان، ها حمایتگر باشند. خوب و پایدار باشید. از گفتگو با ‌ مانند شما در همه زمینه شما بسیار خوشحال هستم. sheshsa

59

www . polmagazine . com

Powered by