ها دوست دارد یاسمن عاشق خط و ارزش خطی است. خیلی وقت آثار و محصوالت مورد عالقه خود را طراحی کند؛ در این صورت کامال حس و برداشت خود را دارد و دست خطش مشخص است. شود و بیشتر هرچه زمان بگذرد، مواردی هم به آن اضافه می گیرد. به طور کلی فوتوریسم، یکی از جزئیاتی است که شکل می او ناخودآگاه به آن خیلی کشش دارد. سیال بودن فیگور و بدن، کند. او تقریبا تر می لباس و پارچه هم همیشه بیان او را کامل های اجرای دستی از جمله مداد رنگی، انواع مارکر، بیشتر تکنیک های میکس کالژ و حتی پاستل براش، گواش، آبرنگ، تکنیک های کند. البته از آنجایی که به شدت به تکنیک استفاده می شود. ترین تکنیک او محسوب می خیس عالقه دارد، آبرنگ اصلی گران و خواهرش در سال یک کتاب از مجموعه آثار یاسمن شیشه های وینتج فشن چاپ شد و االن هم مشغول کار بر روی لوک ۲۰۱۸ است که احتماال با رویکرد آموزشی به چاپ کتاب بعدی منجر های ای از پرتره مجموعه 1394 خواهد شد. او همچنین در سال های مطرح دنیای مد را با تکنیک اکولین در نمایشگاه به مدل نمایش گذاشت. یاسمن به قدری به تصویرگری در قالب مد کند عالقه داشته و دارد و همیشه به آن پرداخته است که فکر می همین بزرگترین دستاوردش بوده است. با وجود جا افتاده نبودن کاربرد این رشته در ایران، هیچوقت رهایش نکرد و مثل یک حرفه اصلی به آن چسبید. درواقع او این رشته را صرفا تفریحی انجام نداد، هم از آن لذت برد و هم یه کار جدی برایش بود. های متفاوت یاسمن به هنرمندان و طراحان زیادی در شاخه عالقه دارد. درواقع آن چیزی که در مورد کارشان در هر لحظه او را شگفت زده کرده، ناخودآگاه همان لحظه تاثیرش را رویش ترین افراد یا برندها بخش گذاشته است. با این حال الهام اند عبارتند از: برای او که روی کار تصویرگری مد تأثیر گذاشته David downton, Rene Gruau, Antonio Lopez, Marc Antoine، Alexander McQueen, Thierry Mugler, Yeve Saint Laurent, .Isabel Marant, Zimmerman, Stephane Rolland تواند جدا کند. دیگران او از بین کارهایش، مورد خاصی را نمی همیشه نظرات خود را نسبت به آثارش با سلیقه شخصی خود دهند که کنند. مثال حس خود را درباره کاری توضیح می ابراز می این برای یاسمن بسیار خوشایند است و همیشه در خاطرش ماند. او معموال نسبت به کارهایی که موقع انجامشان باقی می حس و حال خاصی را تجربه کرده است، حس بیشتری دارد.
گران یاسمن شیشه yasaman.shishehgaran تصویرگر مد
گران» در رشته طراحی لباس در دانشگاه «الزهرا» تهران تحصیل «یاسمن شیشه کرده است. با وجود نقاط ضعف و قوت آموزش در ایران، او تقریبا تمام مباحث تخصصی از مبانی طراحی دستی گرفته تا الگو و دوخت را فرا گرفته است. چون یاسمن عالقه بیشتری به تصویر و طراحی دارد، بر روی طراحی و رسم آناتومی و فیگور از مبانی تا پیشرفته تمرکز بیشتری کرده است. جالب اینجاست که یاسمن در ابتدا خیلی با اطمینان این رشته را انتخاب نکرد. او در دبیرستان ریاضی خوانده اش است؛ پس مندی اصلی دانست که هنر عالقه بود و در مرحله کنکور دادن می ای با درک هنر نقاشی و موزیک تصمیم گرفت مسیرش را عوض کند. او در خانواده مندی و تفریح ترین عالقه بزرگ شده؛ بنابراین نقاشی و طراحی در تمام سنین، اصلی او بوده است. همچنین همیشه متوجه اهمیتی که پدر و مادرش به پوشش و دادند بوده است. همین موضوعات باعث شده آراستگی خود متناسب با شرایط می هایش از بچگی کامال دیده و نقاشی تا عالقمندی یاسمن به مد و لباس در طراحی شود. برای مثال هر شخصیت در هر موقعیتی که قرار داشت، پوشش و ظاهری متفاوت و معرف همان موقعیت نیز داشت. البته او به ساخت کاردستی از هر نوعی کند. نیز عالقه دارد و زمان زیادی را برای ساخت یک اثر صرف می داندو بنظرش هنر بهترین وسیله گران مد را در وهله اول هنر می یاسمن شیشه برای بیان خودمان و یک جور درمان است. تصویرسازی مد هم جدا از ارزش هنری کند کند. جزئیات و احساسات را بیان می که دارد، مفهوم مد را بهتر منتقل می دهد. جوهره و ذات یک طرح را به تصویر و یک نمای تمام قد و کلی را ارائه می ها و عناصر دیگری که به آن هایی مثل بافت پارچه، الگوها، رنگ کشد و ماهیت می ها همه در راستای گذارد. این کنند را به نمایش می شناسی کلی کمک می زیبایی نشان دادن آن مفهوم کلی اثر و محصولی که طراحی شده است. زیبایی و لطفش به دیدگاه، شیوه بیان و تکنیک تصویرگر بستگی دارد و هر هنرمندی آزاد است که تکنیک خود را انتخاب کند تا بهترین بیان خود را داشته باشد. تصویرسازی تواند شامل همکاری مد درواقع هنر نمایش بصری مد است. بنابراین معموال می های اجتماعی، پورتفولیو برندها، لوک تصویرگر با مجالت مد، تبلیغات، شبکه ها و حتی ثبت لحظات فشن شو باشد. ها و ویترین بوک
26
المللے مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،
Powered by FlippingBook