POL Magazine No. 22 USA

فعالیت خود در زمینه طراحی لباس را از کجا و چگونه آغاز کردید؟ سالگی مهاجرت و از صفر شروع کردم. در ابتدا به کالج رفتم تا ۳۷ من در سن با فضای طراحی لباس در آمریکا آشنا شوم، چرا که بسیار متفاوت بود از آنچه در ایران آموزش دیده بودم. در آنجا یک دوره یک سال و نیم در یک کالج فشن گذراندم که به من راه و چاه را نشان داد و سپس در برندهای مختلف کارآموزی کردم و به شکل رایگان نزد طراحان بسیار خوبی مشغول به کار شدم تا اینکه ۲۰۱۷ با محیط کار آمریکا آشنا شدم و ارتباط برقرار کردم. در نهایت در سال اولین کالکشن لباس شب خودم را ارائه دادم. از آن موقع در آمریکا مشغول های شهر ‌ به کار هستم و سابقه مناسبی در همکاری با هنرمندان و سلبریتی ام. ‌ ام و خوشبختانه در کارم خوب پیشرفت کرده ‌ آنجلس و اطراف داشته ‌ لس ام، ‌ تاسیس کرده ۲۰۱۷ در حال حاضر عالوه بر اینکه برند ژیال آتلیه را از سال در یک کالج معتبر در جنوب کالیفرنیا هم به شکل پاره وقت فشن تدریس کنم. فعالیت من به عنوان طراح لباس، در واقع از قبل از دانشگاه شروع ‌ می سالگی از طریق یکی از دوستان مادرم که خیاط ۱۴ شد. به دلیل اینکه در سن به نام قبل از انقالب بود، یک دوره کوتاه خیاطی به همراه خواهرم آموزش مند ‌ مند بودم، همان باعث شد که به طراحی لباس هم عالقه ‌ دیدم و عالقه توانست ‌ شوم و در دانشگاه این رشته را بخوانم؛ وگرنه مسیر جور دیگری می شود که مشغول به کار و در حال ‌ سالی می ۳۰ توانم بگویم که ‌ پیش برود. می یادگیریهستم.

اید؟ ‌ تا به حال برای کدام یک از افراد مشهور لباس طراحی کرده اند که عمدتا ‌ های من را پوشیده ‌ واقعیت این است که خیلی از افراد لباس توانم از خانم رعنا منصور ‌ اند؛ اما اگر بخواهم اشاره کنم می ‌ جامعه ایرانی بوده ‌ نام ببرم و یا خانم لیال میالنی، مهلقا جابری، تارا گرامی، نازنین نور، شیوا نگار، ‌ هایخیلیخوبمانهستند،خانمصهبامطلبیکه ‌ خانم اعظم علی که از خواننده ‌ امسال در فستیوال گرمی جایزه بردند، خانم شینی اندی، ملیسا شوشاهی؛ همچنیندراسکارهمیکلباسداشتمکهخانمکارترلباسبرندمنراپوشیده ‌ های خیلی خوب در عرصه مد هستند و خیلی از افراد دیگر ‌ بودندکهازژورنالیست ‌ ام که همکاری داشته باشیم. ‌ که حضور ذهن ندارم؛ اما افتخار این را داشته کدام یک از کارهای خود را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ ها کارهای خود را دوست دارند. ما یک کالکشنی را در ‌ حقیقتا همه آرتیست به اتفاق همسرم انجام دادیم که آن را بیشتر از همه دوست دارم. ۲۰۱۸ سال در آن کالکشن ما از معماری ایرانی در لباس استفاده کردیم و به دلیل اینکه ساز هستند و دانش خیلی خوبی در این زمینه دارند، ‌ ایشان معمار و مجسمه تلفیق بسیار خوبی در معماری و طراحی لباس انجام شد و کارهای منحصر به ها و معماری ‌ فرد و خاصی خلق شدند. کاری که ما کردیم این بود که ساختمان قدیمی ایران را منبع الهام قرار دادیم و وارد لباس کردیم؛ به عنوان مثال میدان توانم بگوییم که کالکشن ‌ آزادی، مسجد شاه و خیلی جاهای معروف دیگر . می ای ‌ چالش برانگیزی بود؛ چرا که آوردن آن اشکال و معماری در لباس کار ساده کردیم تا خطا را برطرف ‌ ساختیم و اجرا می ‌ نیست و ما باید بارها و بارها الگو را می های اصلی به اجرا درآوریم؛ به صورت ‌ کنیم و در نهایت اصالح شده را با پارچه های جالبی شدند؛ به خصوص که در طول تاریخ همیشه معماری ‌ کلی طرح اند؛ به عنوان مثال در دوره گوتیک ‌ و طراحی لباس در کنار هم حرکت کرده ‌ هاهمانفضاییرادارندکهمعماریآنزمانداشت؛بنابراینمنهمیشه ‌ لباس ‌ دوست داشتم این کار را انجام دهم و از آن کالکشن بسیار لذت بردم.

jilaatelier

اید؟ ‌ های خاصی را گذرانده ‌ تحصیالتشماچیستوچهدوره من رشته طراحی پارچه و لباس گرایش طراحی لباس در دانشگاه علم و های مختلفی را در دوره کاری خود گذرانده ‌ ام؛ ولی دوره ‌ فرهنگ ایران خوانده که مناسب کسانی بود که کار بازرگانی انجام MBA ماهه ۶ بودم، مانند دوره دادند و بعد یک دوره سه ماه استایلینگ در ایتالیا گذراندم و در نهایت ‌ می وقتی به آمریکا آمدم یک سال و نیم به کالج رفتم.

41

www . polmagazine . com

Powered by