POL Magazine No. 24 Turkey

حل،بایددرستسوالبپرسید ‌ برایرسیدنبهبهترینراه ، اوزان وارول خبرهای وحشتناکی از ناسا دریافت کرد. او قصد داشت 1999 در سال استفاده کند؛ اما این ‌ نورد روی مریخ، از یک سیستم فرود سه پایه ‌ برای فرود یک مریخ سیستم به طرز عجیبی در یک ماموریت دیگر شکست خورده بود. وارول بالفاصله وارد عمل شد. سوالی که در ذهن او وجود داشت این بود: «چگونه سیستم موجود را اصالح کنیم»؟ با این حال مهندس مارک آدلر همه چیز را متفاوت دید. او این سوال را نورد سالم به مریخ برسد؟» ‌ توان نیروی گرانش را دور زد تا مریخ ‌ مطرح کرد: «چگونه می برای پاسخ به این سوال، آدلر سیستم سه پایه را به طور کامل رها کرد. در عوض او شدند ‌ نورد باد می ‌ های عظیم هوا را طراحی کرد که در اطراف مریخ ‌ سیستمی از کیسه ها بار بپرد. درنهایت طرح آدلر ‌ دادند قبل از توقف در سطح مریخ، ده ‌ و به او اجازه می نورد را با خیال راحت به مریخ بفرستد. ‌ توانست دو مریخ کنیم. درواقع بدون ‌ هنگام حل مشکالت، بسیاری از ما دقیقا مانند وارول عمل می شویم. سپس به محض اینکه ‌ اینکه به سوال اهمیت دهیم، مشغول ارائه پاسخ می کنیم. ‌ شویم، سرسختانه از آن دفاع می ‌ حل خاص می ‌ از نظر احساسی، مجذوب یک راه حل بهتری هم وجود داشته باشد ‌ کنیم که آیا ممکن است راه ‌ ما هرگز به این فکر نمی توانیم ‌ پرسیم را عوض کنیم، اغلب می ‌ یا خیر. با این حال اگر مانند آدلر، سوالی که می به یک پاسخ انقالبی برسیم.

حتی در مواجهه با اطالعات درست، مغز ما به دنبال اطالعاتی است گیرد. ‌ مان باشد و هر چیزی به غیر از این را نادیده می ‌ که باب میل شود و همه ما درگیر آن ‌ این مسئله «میل به تایید» نامیده می ما است، ‌ هایی که برخالف نظرات ‌ هستیم. در واقع شنیدن دیدگاه کنیم؛ ‌ ها دوری می ‌ به قدری ناخوشایند است که به هر قیمتی از آن دانیم به احتمال زیاد حق با دیگران است. نباید ‌ حتی زمانی که می خیلی روی نظرات خود تعصب داشته باشید. درعوض هر نظر را تنها به عنوان یک فرض در نظر بگیرید. با این کار باورتان به یک نظریه توان آن را اثبات، رد یا حتی کنار گذاشت. به این ‌ شود که می ‌ تبدیل می مانید. حتی بهتر از آن، چندین فرضیه ‌ طرف باقی می ‌ ترتیب، شما بی کنید. ارائه ‌ کنید و دیگر روی یک نظر پافشاری نمی ‌ متفاوت را ارائه می های متناقض، یک روش عالی برای از بین بردن نقاط ضعف ‌ فرضیه ها را با پرسیدن اینکه چه چیزی کم است، پیدا ‌ است. این فرضیه ها ‌ های خود، آن ‌ کنید. در کل باید سعی کنید که به جای اثبات فرضیه را رد کنید. این کار را با ارائه نظرات خود به خودتان انجام دهید؛ طوری که انگار متعلق به شخص دیگری هستند. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت، آزمایش دقیق است ها ‌ فضانوردان قبل از رفتن به فضا، در آزمایشگاه شناور و خنثی سال ها مانند یک استخر عظیم هستند ‌ کنند. این آزمایشگاه ‌ تمرین می ها حتی ‌ شوند. آن ‌ المللی ساخته می ‌ که مشابه با ایستگاه فضایی بین کنند که در ‌ » تجربه می Vomit Comet« وزنی را در هواپیمایی به نام ‌ بی دار است. این هواپیماها مانند ترن ‌ لغت به معنای استفراغ دنباله کنند. البته ‌ سازی می ‌ هوایی، جاذبه صفر و معلق بودن در هوا را شبیه سازی ‌ فرساترین تمرینات آموزشی، شرایط اضطراری شبیه ‌ طاقت های فیزیکی قرار ‌ شده هستند که فضانوردان را در محدودیت تواند چنین شرایطی را مرگبار ‌ دهد. یک حرکت اشتباه در فضا، می ‌ می ها را فریب دهد تا ‌ کند آن ‌ کند. به همین خاطر برنامه آموزشی سعی می ها را امتحان ‌ های خود، فقط آن ‌ اشتباه کنند. ما معموال برای تایید باور کنیم. اگر نتایج ‌ ها خودداری می ‌ کنیم و از به چالش کشیدن آن ‌ می کنیم. درصورتیکه باید ‌ ها پیدا می ‌ بدی بگیریم، دلیلی برای توجیه آن ایم یا خیر؟ زیرا ‌ از خودمان بپرسیم آیا باورمان را به خوبی امتحان کرده هدف از امتحان کردن، در اصل یافتن نقطه ضعفی است که در آن توانید با خیال ‌ شود. شما تنها در یک صورت می ‌ همه چیز اشتباه می رویتان را در ‌ راحت به فضا بروید؛ آن هم زمانی که از قبل، چالش پیش سازی شده تمرین کنید. ‌ یک محیط شبیه های خود را با دقت بررسی کنیم، حتی اگر در دل ‌ ما باید شکست موفقیتقرار داریم اگر شما هدف بزرگی دارید، باید بدانید که شکست هم وجود خواهد های زیادی خلق ‌ حل واقعی باشید، ایده ‌ داشت. اگر به دنبال یک راه ها هیچ ربطی به باورهای شما ‌ خواهید کرد. بسیاری از این ایده تر خواهند کرد. از این رو نقش ‌ ندارند؛ اما شما را به پیشرفت نزدیک مهمی دارند. تواند چشم شما ‌ های گذشته، می ‌ اعتماد به نفس ناشی از موفقیت دانید چه کاری انجام ‌ کنید که می ‌ را روی واقعیت ببندد. شما فکر می ‌ بودید. خب، شاید قبال موفق شده ‌ دهید؛ زیرا قبال آن را انجام داده ‌ می بودید. شاید این ‌ بودید؛ اما معنایش این نیست که اشتباه نکرده توانند ‌ اشتباهات در گذشته به شکست منجر نشده باشند؛ اما می در آینده عواقب بدی داشته باشند.

برای دستیابی به حقیقت، باید آ گاهانه بر نقاط ضعف خود غلبه کنید بینیم؟» اگر دریانوردان مدارگرد ناسا در بخش آب و هوای مریخ، این ‌ «چه چیزی را نمی میلیون دالری جلوگیری 193 پرسیدند، شاید از یک اشتباه ‌ می 1999 سوال را در سال کیلومتر کمتر از حد الزم به 100 ، شده بود که مدارگرد ‌ بینی ‌ شد. از دو ماه قبل پیش ‌ می سوخت ‌ دور مریخ خواهد چرخید. این یک شکست بزرگ بود. مدارگرد یا به شدت می بینی را ‌ شد. با این حال ناوبرها این پیش ‌ یا از جو مریخ خارج و به اعماق فضا پرتاب می کردند. مدارگرد طبق برنامه وارد ‌ ها اشتباه می ‌ خطای سیستمی در نظر گرفتند. خب، آن مدار شد و از پشت مریخ گذشت؛ اما دیگر خبری از آن نشد. بعدها تحقیقی انجام شد که توانست منبع واقعی خطا را پیدا کند. بله، این سیستم توسط شرکتی به نام الکهید کرد؛ درحالی که ناوبرها از ‌ مارتین طراحی شده بود که از سیستم اینچ پوند استفاده می هایشان با ضریب ‌ گیری ‌ کردند. به همین خاطر تمام اندازه ‌ سیستم متریک استفاده می کردند، ‌ گرفتند و بررسی می ‌ ها اطالعات را نادیده نمی ‌ چهار کاهش یافته بود. اگر آن ممکن بود از این فاجعه پرهزینه جلوگیری شود.

73

www . polmagazine . com

Powered by