POL Magazine No.28 GEORGIA

خود اعضای گروه کدام کار را بیشتر از همه دوست دارند؟ چرا؟ قطعاتی که از کارهایمان دوست دارم، بسیار زیاد هستند؛ اما سحر رشیدی: شوم ‌ زده می ‌ ها را نام ببرم که همیشه موقع اجرا، هیجان ‌ اگر بخواهم یکی از آن برم، قطعه «سوزله» است. ‌ و همچنین در تمرینات از نواختن آن لذت می مخصوصا با تنظیمی که االن برای کنسرت شب یلدای استانبول انجام دادیم، آورد. این ‌ این قطعه واقعا با صدای بهزاد و فرزاد، فضای متفاوتی را به وجود می قطعه بسیار پُرانرژی است و قسمت آخر آن که شامل یک رقص است، انرژی کند. ‌ ما و همچنین مخاطبان منتقل می ‌ بسیار خوبی را به همه آیا کاری بوده که از تولیدش پشیمان باشید؟ کارهایی که در رستاک تولید و منتشر شده، کارهایی است که مجید پوستی: های مختلف گذشته ‌ از فیلتر یک تیم، گروه و تعدادی آدم با تفکرات و سلیقه ها را کمتر دوست داشته باشم و ‌ است. به شخصه ممکن است بعضی ها را بیشتر؛ اما اینکه بخواهم بگویم از تولیدش پشیمان هستم، ‌ بعضی اینطور نیست. تجربه نشان داده است کاری که ممکن بود اوایل تولیدش من خیلی آن را نپسندم، باقی جمع دوستش داشته باشند. برای همین کار را انجام دادیم، تنظیم و منتشر شد و بعد چند سال به آن مراجعه کردم و دیدم ای که اصال دوست ‌ چقدر کار جالبی بوده است. خوشحالم که حتی روی قطعه نداشتم هم به عنوان یکی از اعضا اصراری نکردم و در حقیقت به عنوان یک رای باعث نشدم آن قطعه اجرا نشود. به نظرم رستاک گروه تجربی است و هر کدام از این تجربیات یک نگاهی را برای رستاک پاس کرده و از تولیدش ها حتی ‌ وقت ‌ ام را بگویم، بعضی ‌ پشیمان نیستیم. اگر بخواهم نظر شخصی کند و ‌ گیرید، نظرت را عوض می ‌ بازخوردی که از مخاطب در مورد یک قطعه می زاوایای جدیدی را در مورد اینکه یک قطعه را دوست داشته باشی یا نه برایت توانم بگویم کاری بوده که واقعا از ‌ کند. به همین خاطر صادقانه نمی ‌ باز می ها تجربیاتی بودند که ‌ توانم بگویم همه آن ‌ تولید آن پشیمان باشیم. می ها موفق نبوده باشند ‌ دوست داشتیم انجام دهیم. حاال ممکن است بعضی ها موفق؛ اما اینکه اگر برگردیم به گذشته و بخواهم بگویم کاش ‌ و بعضی انجامش نداده بودیم، نه اینطور نیست.

دهد؟ ‌ گروه رستاک شخص یا گروهی موسیقی دیگری را الگوی کار خود قرار می برای خود من فارغ از تمام تعارفات خانوادگی، پدر فرزندی سیامک سپهری: و هر چیزی، بیشترین فردی که سعی کردم در رابطه با حفظ کردن رستاک از او یاد بگیرم، پدرم بودند. تا زمانی که بودند، بیشترین حمایت را چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ آموزشی از رستاک کردند تا بتوانم به آرزوی خود یعنی تر شوم. از منظر دیگر هم همیشه برایم خانواده و ‌ ماندگاری رستاک نزدیک گروه «کامکار» بسیار زیبا بوده و دوست داشتم بدون اینکه پیوندهای خونی وجود داشته باشد، به نحوی این اتفاق را ما هم بتوانیم برای خودمان شکل کند؛ اما به هر حال آن مدل زندگی و ‌ تر می ‌ دانم که این کار را پیچیده ‌ دهیم. می بودن، برایم همیشه زیبا و جذاب بوده است، تر بودهاست؟ ‌ بخش ‌ برایتان لذت ‌ تجربه همکاری با کدام هنرمند و موزیسین ها داشته باشند. از ‌ کنم این حسی که من دارم را تمام بچه ‌ فکر می بهزاد مرادی: آن جهت که ما با هر هنرمند و استاد موسیقی از نواحی مختلف ایران، در اجراها، ایم. هر اتفاق و هر ‌ ضبط قطعات یا گفتگوهایی که انجام شده همکاری داشته ای که با هر یک از این اساتید موسیقی از نواحی ایران داشتیم، برایمان ‌ لحظه نظیر بوده است. هر یک از هنرمندان عزیز موسیقی از این نواحی ‌ یک تجربه بی اند که همیشه ‌ اند و خاطراتی خوش برایمان ایجاد کرده ‌ برایمان ارزشمند بوده آوریم. در هر منطقه از جمله گیالن، مازندران، آذربایجان، بلوچستان، ‌ به یاد می های زیادی داشتیم. این تجربیات، هر یک ‌ خراسان و کردستان که رفتیم، تجربه اند. ‌ به نحوی منحصر به فرد بوده و برایمان خاطراتی شیرین بوده ترین کار رستاک در بین مردم کدام است؟ ‌ کنید محبوب ‌ فکر می ترین قطعه بین ‌ اینکه بخواهم یک قطعه را به عنوان محبوب سحر رشیدی: هایی که به طور ‌ مردم انتخاب کنم، واقعا کار سختی است. با توجه به واکنش کنند، معتقدم بسیاری از ‌ کنیم و نظراتی که مردم ابراز می ‌ عمومی دریافت می ها واقعا مورد عالقه هستند. با این حال با توجه به بازخوردهایی که در ‌ قطعه حین اجراها دریافت کردیم و از ابتدای اجرا تا پایان، هیجان و انرژی مردم بسیار باال بوده، به نظرم قطعه «بارون» از آلبوم «همه اقوام من» یکی از آن قطعاتی است که هر بار پس از اجرایش، انرژی و احساس خوبی را از مخاطبان دریافت تواند به عنوان امضای گروه رستاک در نظر ‌ کنیم. به نظرم قطعه «بارون» می ‌ می گرفته شود. هرکس که به یک قطعه از ما اشاره کند، اولین چیزی که به ذهنش رسد ممکن است قطعه «بارون» باشد. ‌ می

اید چیست؟ ‌ ای که درباره رستاک شنیده ‌ ترین شایعه ‌ عجیب در رابطه با شایعه گروه رستاک خیلی اهل حواشی و این پور: ‌ اکبر اسماعیلی گفتند ‌ هایی بود که مثال می ‌ شنیدیمشایعه ‌ هانبودهونیست،ولیمی ‌ داستان این گروه از هم پاشیده شده. حتی من یادم هست که سیامک سفری رفت و ها گفته بودند که سیامک از گروه جدا شده، ‌ این سفر کمی طوالنی شد و خیلی دیدیم که شایعه کرده بودند که سیامک از گروه رفته و ‌ حتی چند خبرگزاری جدا شده در صورتی که خوب سیامک به عنوان سرپرست گروه اگر نباشد، در واقع گروه رستاک هم نیست.

15

www . polmagazine . com

Powered by