POL Magazine No.19 Georgia

موضوعی که در گرجستان نظر بسیاری از گردشگران را به خود کند این است که مردمی با ادیان مختلف، مسیحیان ‌ جلب می ارتدوکس و کاتولیک، مسلمانان شیعه و سنی، یهودیان و... در کنند. ‌ های خود راز و نیاز می ‌ کنند و در عبادتگاه ‌ کنار هم زندگی می این موضوع در تفلیس بیشتر رخ نمایان کرده است؛ در همان بافت قدیمی موسوم به تفلیس قدیم و در همان خیابان مشهور فرشش به نام «لسلیدزه» که مراکز مذهبی ادیان مختلف در ‌ سنگ اند و تفلیس قدیم را به محلی از همزیستی ‌ نزدیکی هم ساخته شده آمیز پیروان ادیان مختلف تبدیل کرده است. ‌ مسالمت Katskhi کلیسای ستونی კაცხი

کیلومتری تفلیس ۲۳۰ کلیسای کاتسخی نامش را از روستایی به همین نام در فاصله وام گرفته است؛ اما آنچه کلیسای کاتسخی را از سایر کلیساها متمایز کرده و آن را به نظیر معرفی کرده، این است که این کلیسا بر روی یک ‌ عنوان یک جاذبه گردشگری بی تر ‌ متری از سطح زمین قرار گرفته است. نکته جالب ۵۰ ستون سنگی طبیعی و در ارتفاع توانند وارد کلیسا شوند، آن هم ‌ در مورد این کلیسا این که فقط روحانیون دینی می توانید از ‌ روحانیون مرد؛ پس اگر به روستای کاتسخی سفر کردید بدانید که فقط می های ایجاد شده در بدنه این ستون سنگی باال ‌ پایین کلیسا را ببینید و اجازه ندارید از پله تر شده و ‌ های انجام شده دسترسی به کلیسای ستونی کاتسخی آسان ‌ بروید. با بازسازی ای متفاوت را در گرجستان مشاهده کنید. ‌ توانید جاذبه ‌ می ۱۹۹۴ های متفاوتی وجود دارد؛ سال ‌ درباره قدمت کلیسای ستونی کاتسخی دیدگاه گروهی از کوهنوردان به سرپرستی «الکساندر جاپاریدزه» به این ستون صعود کردند؛ رئیس جمهور ۲۰۰۶ نوامبر ۷ بعد از آن بود که کاتسخی در کانون توجه قرار گرفت. در وقت گرجستان «میخائیل ساآکاشویلی» دستور ثبت کلیسای کاتسخی در آثار ملی را خطی پیدا شد ۱۰ ای ‌ و در جریان بازسازی مجموعه کلیسا، کتیبه ۲۰۰۷ صادر کرد. در سال نگاری است. ‌ هایی از دیرینه ‌ گردد و دارای نشانه ‌ که به قرن سیزدهم باز می کلیسای ستونی کاتسخی یک جاذبه گردشگری چند وجهی است؛ هم یک جاذبه گردشگری دینی دارد؛ هم جاذبه گردشگری تاریخی و هم جاذبه گردشگری طبیعی است.

اما موضوع اصلی این نوشتار چیز دیگری است. برای آن باید از تفلیس فاصله بگیریم؛ از سورامی و خاشوری عبور کنیم و از نظیر کج کنیم. بله، ‌ زستاپونی مسیرمان را به طرف یک جاذبه بی کلیسایستونیکاتسخی.

17

www . polmagazine . com

Powered by