POL Magazine No.19 Georgia

کنیم؛ روستایی ‌ »بامعماریخاصششروعمی Bakhmaro« از روستای دهد که ‌ هایی را می ‌ های سرد و پُر برفش نوید تابستان ‌ که زمستان دنبال نقطه Bakhmaro توان پیدا کرد؛ در ‌ ای می ‌ نظیرشرادر کمتر نقطه خاص و جاذبه خاص گردشگری نباشید، چون قدم به قدم آن رودخانه و های سرسبز است. روستایی با معماری «کارت پستالی» ‌ جنگلودشت گذارید و پلک بر هم ‌ ها وقت می ‌ که فقط برای تماشایش ساعت ها و یا اوایل بهار که هنوز هوا در این ‌ زنید. بماند که اگر زمستان ‌ نمی منطقه سردتر از سایر مناطق است به آنجا سفر کنید، خارج شدن کند و ‌ های چوبی شما را چنان مجذوب می ‌ های کلبه ‌ دود از دودکش هایچوبیحاکمشدهاست. ‌ توانید حدس بزنید چه گرمایی در کلبه ‌ می گوریا تمام نشده است؛ دریا هم دارد اما نه آن دریایی که به آب بزنید؛ در گوریا و در منطقه «گُومیس متا» شما باید به دریایی از ابر و مه بزنید؛ گیرید. اگر در ترکیه باید قبل از طلوع ‌ جایی که شما باالتر از ابرها قرار می گر باشید؛ در ‌ های کاپادوکیه طلوع را آنجا نظاره ‌ خورشید سوار بر بالن گرجستان باید طلوع خورشید را از باالی ابرهای منطقه «گُومیس متا» بهانتظار بنشینید.

گُومیس متا که حاال وضعیت یک شهرک را در تقسیمات جغرافیایی های آب و هوایی و مختصاتی جالب ‌ گرجستان گرفته است، ویژگی دارد؛ همین کافی است که بدانید در ماه آگوست یعنی محدوده دهم درجه ۱۸ تا ۱۳ مرداد تا دهم شهریور، میانگین دمای هوا فقط بین متری از سطح دریا و وجود دریاچه ۲۷۰۰ است. قرار گرفتن در ارتفاعی تا های آن را چند ‌ متری در همین منطقه، زیبایی ۲۵۰۰ «چینچائو»در ارتفاع برابر کرده است. گرجستان بهشت است و «گوریا» بهشت در بهشت!

Guria شاید نام «بهشت در بهشت» بتواند تصور زیبایی » در Guria« انگیز منطقه ‌ ناپذیر، جادویی و شگفت ‌ وصف تر کند؛ ‌ غرب گرجستان را برای کسی که اینجا را ندیده آسان ای که به سبب فاصله کمی از بزرگراه شرق به غرب ‌ منطقه تر باقی مانده است؛ ‌ گرجستان، بکرتر و دست نخورده ای که گردشگران خاص خود را می طلبد. ‌ منطقه کند: ‌ چیز نظر هر گردشگری را به خود جلب می ۳ Guria در های چوبی ‌ معماری خاص و زیبای شهرها و روستاها با کلبه • ترینمناطق ‌ قرار گرفتندرساحلدریاییازابردریکیازمرتفع • »Bakhmaro« روستای گردشگری • بهشتدر بهشت გურია

16

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by