POL Magazine No.19 USA

دانند ‌ شعاری که همه می شد تا اولین کمپین تبلیغاتی بزرگ خود در ‌ آماده می Nike ،1987 در سال روی، ‌ اندازی کند. این کمپین شامل تبلیغات برای دویدن، پیاده ‌ تلویزیونراراه احساس کرد این کمپین Nike بسکتبال و تناسب اندام زنان بود. آنجا بود که های یک قاتل الهام گرفته ‌ نیاز به یک شعار دارد. درنهایت از آخرین صحبت » که به معنای «فقط انجامش بده» Just do it« : شد که قبل از اعدامش گفت ترین شعارهای جهان است. این شعار فقط در سه ‌ است. این یکی از محبوب دهد که بیش از حد فکر ‌ کلمه ساده، به ورزشکاران در همه جا این قدرت را می نکنند و اولین قدم را بردارند.

با افراد مشهور را به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود ‌ این شرکت همکاری ، خواننده Kanye West کننده ‌ با رَپر و تهیه Nike ، ها ‌ حفظ کرد. در طول این سال ، مدیر هنری Swarovski ، برند جواهرات Dior ، برند لوکس Drake سرا ‌ و ترانه گذار و طراح اصلی برند ژاپنی ‌ و بنیان Virgil Abloh یعنی Louis Vuitton برند همکاری داشته است. Jun Takahashi یعنی Undercover تولیدات بیشتری در زمینه محصوالت ورزشی ارائه Nike پس از تغییر نام، برند را معرفی شد. این تکنولوژی از یک الستیک Air تکنولوژی 1978 کرد و در سال شود تا کف ‌ بالشتی شکل بود که از گاز پر شده و کف کفش کار گذاشته می کفش نرم باشد. به حدی رسیده بود که مسئوالن به فکر 1986 در سال Nike سود کمپانی ها تقریبا تمام ‌ گسترش محصوالت و شعب خود در سراسر دنیا افتادند. آن های خاص مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال ‌ محصوالت ورزشی مربوط به رشته کردند. ‌ و غیره را تولید می

ماجرایهمکاریستارهبسکتبال یک شرکت میلیارد دالری بود که صنعت کفش ورزشی Adidas 1983 در سال خواست راهی را برای ‌ هم یک رقیب قدرتمند بود و می Nike . کرد ‌ را رهبری می ستاره دنیای 1984 در سال Michael Jordan . ها پیدا کند ‌ پیشی گرفتن از آن پیشنهاد Nike قرارداد ببندد؛ اما Adidas خواست با ‌ بسکتبال بود. او ابتدا می بهتری به او داد، پانصد هزار دالر در سال برای پنج سال و فرصتی برای طراحی Nike به پیشنهاد Michael Jordan های اختصاصی خودش. درنهایت ‌ کفش وارد بازار شد. کفش Air Jordans پاسخ مثبت داد و یک سال بعد، اولین کتانی میلیون دالر از آن به فروش 126 ، جدید بسیار موفق بود و تنها در سال اول دانند، از ‌ می NBA که بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ Michael Jordan . رفت میلیارد دالر بدست آورد. در واقع 1.3 ،Nike مشارکت سی و شش ساله خود با ، به این برند کمک کرد تا به پیشروترین تولید Nike همکاری طوالنی مدت او با کننده کفش ورزشی در جهان تبدیل شود.

49

www . polmagazine . com

Powered by