POL Magazine No. 23 Turkey

هایاجتماعی ‌ تا ثیر پذیری فشن از شبکه

«افسانه ریحانی فرد» طراح و تصویرگر مد و لباس، در تهران متولد شده و در دانشگاه سوره، به کانادا 2013 در رشته تکنولوژی دوخت و طراحی لباس تحصیل کرده است. او که در سال شد تا در رشته VCC مهاجرت کرد و سبک کاری خود را در زمینه مد تغییر داد و وارد کالج کامپیوتر و تکنولوژی در فشن ادامه تحصیل دهد و از همان جا بود که وارد دنیای فشن در های اجتماعی بر ‌ فرد» در این شماره از مجله پُل، به تاثیر شبکه ‌ کانادا شد. «افسانه ریحانی دنیای مد اشاره خواهد کرد.

کنندگان مدمتداول بود ‌ روشی که در گذشته برای دنبال های بازاریابی: ‌ دگرگونی روش ها، تلویزیون و یا بیلبوردهای تبلیغاتی بود. در صورتی که ‌ محدود به مجالت مد، روزنامه طور مستقیم محتوای مورد ‌ دهند که به ‌ های اجتماعی به مردم این امکان رامی ‌ امروزه شبکه عالقه خود را دنبال کنند. عالوه بر آن امکان ذخیره کردن و بازنشر اطالعات به طرز وسیعی باشد. ‌ قابل اجرا می های اجتماعی به شما این امکان را ‌ شبکه :)Fan Page( های طرفداران ‌ امکان ایجاد گروه هایی با سالیق مشترک ایجاد شوند و با هم به تبادل ‌ ای از افراد و گروه ‌ دهد که مجموعه ‌ می نظر و پخش اطالعات و اخبار مربوطه بپردازند. های ‌ بدون شک یکی از تاثیرگذارترین روش های اجتماعی: ‌ تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. چنانچه محصولی ‌ تبلیغات در دنیای امروز استفاده از پلتفرم شبکه شود، یا در بعضی موارد حتی توصیه ‌ توسط یک فرد مشهور و چهره سرشناس استفاده می کنند. طراحان مد، برندها ‌ شود، مردم به سرعت به خرید و استفاده از آن تمایل پیدا می ‌ می های اجتماعی ‌ کنندگان این امکان را دارند تا به طور مستقیم و تاثیرگذار از شبکه ‌ و تولید تر دریافت نمایند. افراد معروف، بالگرها و اشخاص تاثیرگذار یا ‌ استفاده کنند وبازخورد سریع توانند تحوالت فشن را تعیین کنند. انتشار ‌ های اجتماعی می ‌ عبارتی اینفلوئنسرها درشبکه ‌ به کنندگان و ‌ ها و ویدئوها از محصوالت و برندهای خاص، تاثیر زیادی بر رفتار مصرف ‌ عکس کنندگان و طراحان با به خدمت گرفتن ‌ رو بسیاری از تولید ‌ ها در خرید دارد. از این ‌ تمایالت آن این افراد سعی در فروش بیشتر دارند. کنندگان این امکان ‌ های اجتماعی به مصرف ‌ شبکه امکان فروش آنالین و سهولت خرید: دهند تا تنها با استفاده از یک گوشی یا لپتاپ، به راحتی کاالی مورد عالقه را سفارش ‌ را می دهند. این موضوع حتی جنبه سرگرمی و تفریح مشتریان را تاحدودی فراهم کرده و در کند. ‌ ها هم تاحدودی بهتر عمل می ‌ مصرف وقت، انرژی و هزینه های اجتماعی امکان نظر ‌ های شبکه ‌ یکی از بهترین ویژگی امکان نظرسنجی برای مشتری: باشد. چنانچه خریدار با تحقیقات ‌ ) می Review سنجی در مورد محصوالت و خدمات یا همان ( تواند تا حدودی از کیفیت کاال و خدمات مربوط با آن اطالعات کسب کند. به همین ‌ مناسب می دهند. ‌ جهت برندها تالش بیشتری برای جلب نظر مشتری و گرفتن تاثیر خوب انجام می های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر دنیای مدداشته و نقش ‌ گیری کلی اینکه شبکه ‌ نتیجه بسیار مهمی در تعیین ترندها، افزایش دسترسی به اطالعات وارتباطات نزدیک بین برندها و مشتریان دارند.

های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر صنعت مد و فشن ‌ شبکه های ‌ دارند. در این مقاله به بررسی برخی از تاثیرات مهم شبکه پردازیم. ‌ اجتماعی بر دنیای مد می های اجتماعی ‌ شبکه امکان دسترسی سریع به اطالعات: دهند تا اطالعات مربوط به جدیدترین ‌ به کاربران امکان می ها، مجالت مد، طراحان صاحب نام، برندهای مورد عالقه ‌ روش های استالینگ را به راحتی دریافت کنند. دسترسی ‌ و روش دهدکه ‌ کنندگان این امکان را می ‌ راحت به اطالعات به مصرف های ‌ در مورد مد، بیشتر به روز شده و یاد بگیرند. شبکه ها و حتی افراد ‌ اجتماعی به طراحان، عکاسان، برندها، مدل ها، ‌ دهدتا با سرعت بیشتری به این ایده ‌ عادی این امکان را می روندها و رویدادهای مربوط به صنعت مددسترسی پیدا کنند. بخشی و ‌ تواند برای الهام ‌ این افزایش دسترسی به اطالعات می ها موثر باشد. ‌ ها و نمایش آن ‌ ابتکار در خلق طرح های اجتماعی موجب شده که در ‌ شبکه دنیای بزرگ رقابت: صنعت مد رقابت بیشتری ایجاد شود. همچنان که انتظار کنندگان تغییر کرده و به روزتر شده است. مد به ‌ مصرف کننده باید با سرعت و کیفیت ‌ کند و تولید ‌ سرعت تغییر می بهتری به رقابت بپردازد. همچنان که مشتریان امکان مقایسه و درک بهتری از خرید محصول مورد نظرشان دارند. کننده: ‌ کننده و مصرف ‌ امکان ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و برندها امکان ‌ های اجتماعی به تولید ‌ شبکه طور مستقیم بامشتریان خود در تعامل باشند. ‌ دهند که به ‌ می ها را دریافت کنند. این ارتباط باعث ‌ بازخوردها و نظرات آن شود که تولیدکنندگان درک بهتری از نیاز مشتریان خود ‌ می شود ‌ داشته باشند. این منجر به طراحی و تولید محصوالتی می که مشتری رضایت بیشتری داشته باشد.

35

www . polmagazine . com

Powered by