POL Magazine No. 23 UK

سارا قاسمی مصاحبه اختصاصی با saraa.ghasemii_

سارا قاسمی فیلمبردار و ادیتوری است که بیشتر با ساختن ریلزهای مرتبط با عروس و داماد در اینستاگرام شناخته شده ساله، متولد اهواز و بزرگ شده اصفهان است؛ ۲۷ است. او کند. او از ‌ شود که در تهران زندگی می ‌ همچین پنج سالی می وارد حوزه فیلمبرداری شد و سابقه برگزاری نمایشگاه ۹۱ سال عکاسی در کتابخانه مرکزی اصفهان را دارد. سارا قاسمی در هنرستان عکاسی درس خوانده و در دانشگاه در رشته گرافیک تحصیل کرده است.

چه شده که وارد دنیای عکاسی شدید ؟ سال دوم هنرستان عکاسی، باید برای کارآموزی یک جایی کردیم که من ‌ خانه کار می ‌ دادیم و یا در چاپ ‌ عکاسی انجام می استدیو فیلم و عکس برای عروس و دامادها را انتخاب کردم و از همانجا فعالیت من شروع شد. برایمان از شروع کردن شغلتان و وارد شدن به دنیای عروسی و فرمالیتهبگویید؟ در این پنج سال زندگی در تهران، از روز اول تا به امروز، با ۱۲ ام. واقعا از نوجوانی، یعنی ‌ استودیو روزت همکاری داشته سالگی، متوجه عالقه زیادم به هنر شدم؛ مخصوصا عکاسی. در نهایت به جای عکاسی، فیلمبرداری و ادیت فیلم را انتخاب کردم و عالقه بسیار زیادی به این کار دارم. هایـی بـرای یـک ویدیـو و عکـس ‌ از نظـر شـما چـه مشـخصه عروسـی با کیفیـت اهمیت دارد ؟ ترین ‌ من همیشه روحیه خیلی شادی داشته و دارم و مناسب بخشی که با روحیه من سازگاری داشته باشد، مرتبط با عروسی است تا همیشه در فضای شاد و پرانرژی باشم.

کنید ؟ ‌ شما قبل از فشردن شاتر چه چیز هایی را چک می ترین مسئله این است که بتوانیم با عروس و داماد ارتباط خیلی خوبی برقرار کنیم؛ ‌ مهم چون باید بتوانند حس خوب خود را بروز دهند و خودشان باشند و معذب نشوند. ما باید ها بگیریم و یک انرژی دو طرفه ایجاد شود تا وقتی مخاطب نتیجه ‌ بتوانیم این حس را از آن ها ‌ بینند، بتوانند ذوق و شوق و عشق را از آن ‌ کار را، چه در شب عروسی و چه بعدها می دریافت کنند. است؟ ‌ هایی که داشتید چه بوده ‌ ها و پروژه ‌ ترین رسم و رسوم بین عروس ‌ عجیب رویم، ‌ هر استانی در ایران یک سری رسم و رسومات دارد؛ ولی همینطور که رو به جلو می ام، مرتبط ‌ ترین رسمی که دیده ‌ شوند؛ اما عجیب ‌ بسیاری از این رسومات واقعا کمرنگ می به یک عروسی در گرگان بود. در آن گرمای تابستان، در اتاق پر از جمعیت، تقریبا دو الی سه تر خواستند که بر روی عروسی که زیر پتو ‌ پتو و لحاف بر روی عروس انداختند و از جاری بزرگ دانم دقیقا چه منظوری داشتند؛ ولی برای ما بسیار عجیب بود و فکر ‌ است بنشیند. نمی کردیم ممکن است عروس آن زیر خفه شود. ‌ می دهید که به آن عالقه داشته باشید؟ ‌ در کنار این شغل فعالیت دیگری هم انجام می برداری،دراینستاگرامبالگرعروسیهستمواتفاقاتجالبدرطولروزرابهاشتراک ‌ در کنار فیلم ها آگاه شوند ‌ سازم که هم عروس و دامادها بتوانند نسبت به مراسم ‌ گذارم و ریلز هم می ‌ می و هم بقیه ببینند و از شادی عروس و داماد لذت ببرند. همچنین یک آنالین شاپ هم دارم. دوره خاصی را برای ورود به این حرفه گذراندید ؟ آمد که چند جلسه کالس ‌ ام؛ اما در این میان گاهی پیش می ‌ من عکاسی و گرافیک خوانده کنم از تجربیات دیگران استفاده کنم؛ حتی برای ادیت و ‌ عکاسی بروم. بیشتر سعی می برداری. در کل در این کار، بیشتر خالقیت خود فرد دخیل است. ‌ فیلم ادیت کردن را بیشتر دوست دارید یا ضبط و فیلم برداری و عکاسی؟ من هر دو شاخه را دوست دارم؛ یعنی هم فیلمبرداری و هم ادیت مورد عالقه من است.

64

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by