POL Magazine No. 23 Georgia

به دلیل اهمیت باالی این کلیسا در گرجستان و حتی جهان مراسمات شود. گرفتن وقت مراسم ازدواج ‌ مذهبی متعددی نیز در این کلیسا برگزار می ها مراسم شما را به دلیل صف انتظار زیادی که دارد به ‌ در این کلیسا شاید ماه عقب بیاندازد. همینطور برگزاری مراسم غسل تعمید هم در این کلیسا بسیار مرسوم است و بسیاری از افراد فرزندانشان را برای غسل دادن به این کلیسا آورند. اگر به این کلیسا بروید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب ‌ می کند حضور نقاشی بسیار بزرگی از مسیح بر سقف اصلی این کلیسا است ‌ می اند، جلوه جالبی ‌ هایی که زاعرین روشن کرده ‌ و همینطور میزان زیادی از شمع را به این کلیسا داده است.

طبیعی بود و به خودی خود به ‌ ستون هفتم کلیسا اما دارای خواص ماورا آسمان بلند شد و ناپدید شد. بعد از اینکه نینو تمام شب را به راز و نیاز پرداخت ستون به زمین بازگشت، دقیقا روی محل دفن ردای مسیح فرود داده است. در این ‌ آمد، از آن مایع مقدسی جاری بوده که بیمارها را شفا می کند و همینطور ‌ کلیسا نقاشی تاریخی وجود دارد که این داستان را حکایت می های مختلف گرجستان قرار دارد. این ‌ های زیادی از این نقاشی در مکان ‌ کپی نماد در ستون سمت چپ کلیسا قرار دارد. در این نقاشی جسد سیدونیا ای که ستون را به ‌ دهد، با فرشته ‌ را در ریشه یک کنده درخت سرو نشان می است. سنت نینو در پیش زمینه است، شاه میریان ‌ سمت بهشت بلند کرده و همسرش ملکه نانا در سمت راست و چپ قرار دارند.

های ‌ ای ساخته شده بود و از سنگ ‌ بنای اولیه کلیسا از سنگ زرد ماسه قرمز و سبز برای تزیین آن استفاده شده بود. دیوارهای داخل همگی مزین های دیواری بودند که متاسفانه در طول زمان، بسیاری از این ‌ به نقاشی اتفاق ۱۸۳۰ ها بیشتر در دهه ‌ اند. از بین رفتن این نقاشی ‌ ها از بین رفته ‌ نقاشی افتاد که قرار بود نیکالس اول، تزار روسیه، به متسختا بیاید و به همین دلیل های دیواری ‌ دیوارهای کلیسا را با رنگ سفید پوشاندند، اما تزار نیامد و نقاش های دیواری کلیسا با کمک مرمت ‌ هم از بین رفتند. با این حال برخی از نقاشی ها حفظ و مجددا به حالت اولیه طراحی شد و زیبایی کلیسا را دو ‌ و بازسازی است. همچنین نمادهایی که در دیوارهای داخلی فعلی کلیسا ‌ چندان کرده شوند، نمادهای اصیل و قدیمی کلیسا نیستند و آن نمادهای اصلی ‌ دیده می توانید در موزه ملی گرجستان مشاهده کنید. در قسمت جنوبی کلیسا، ‌ را می کلیسای سنگی کوچکی را خواهید دید که نسخه نمادینی از محراب مقدس اورشلیم است.

15

www . polmagazine . com

Powered by