POL Magazine No. 23 Canada

دانید؟ ‌ امضا و سبک کاری خود را چه می از همان ابتدا تصمیم ما این بود که به دنبال یک سبک به خصوص و یا شدند. از سبک ‌ کپی کارهای مد روز نرویم؛ چون هر دو سه سال عوض می کالسیک، رومی، مدرن، پست مدرن، مینیمال و... . این باعث شد که درون خودمان به دنبال معنای معماری بگردیم و الهامات ما از تجربه خودمان، زن گیرد. اسم این ‌ ما سرچشمه می ‌ بودن، فرهنگ ایران و خاطرات زمان کودکی دانیم چیست. شاید بتوان گفت معماری انسانی، شاعرانه و پایدار . ‌ سبک نمی خواهران حریری چه ویژ گی دارند که باعث شد به جایگاه امروزی خود برسند؟ ویژگی خواهران حریری در معماری خالقانه، نوین، مفهومی و بدون تزئینات بیش از حد و ساده است. چه زمانی بیشتر از همیشه به خودتان به عنوان بانوی ایرانی افتخار کردید؟ دانموبهایرانیبودنخودمافتخار ‌ گیسو حریری: همیشه خودم را یک ایرانی می های سخت و جو بد سیاسی در دنیا. باالترین افتخار برای ‌ کنم؛ حتی در زمان ‌ می من همکاری با کارفرمایان در ایران و گرفتن جایزه ساختمان سال بود. اینکه در ای به جای گذاشتیم، برای ما افتخار بزرگی است. ‌ کشور عزیزمان از خود هدیه آیا تا به حال پیش آمده است که در کار اختالف نظر بین دو خواهر پیش آید؟ نظر خواهد بود و ‌ اختالف نظر همیشه بین دو نفر شریک و خواهر صاحب کنیم و ‌ طبیعتا بین ما هم بود. همیشه یک پروژه را از دو نقطه مختلف نگاه می رسیم،باهیجانواشتیاقخاصی ‌ وقتی هر دویمان به یک نقطه قابل قبول می رسانیم. ‌ پروژه رابه اتمام می

رابطه خواهرانه شما روی کارتان چه تاثیراتی (مثبت و منفی) داشته است؟ ما یک سال و نیم با هم تفاوت سنی داریم و بسیار به هم نزدیک هستیم ای ما در حقیقت ادامه همان ‌ و همدم، همراه و دوست یکدیگریم. کار حرفه های کودکی و اختراع و تصور دنیای خودمان است؛ آنچه که در مدرسه ‌ بازی آموختیم «که گر شوید به هم همپشت، بشکنید پشت خشم درشت». البته های ما بود و به خاطر اطمینانی ‌ مهمترین تاثیر مثبت همکاری ما روی پروژه که به هم داشتیم، از انتقاد پروژه واهمه نداشتیم. اگر هم بود، یکی از ما پروژه کرد. ما خیلی زود ‌ گرفت و بهترش می ‌ اش را می ‌ کرد و دیگری دنباله ‌ را رها می ها و ساختارها دو برابر نه، بلکه ده ‌ کنیم، پروژه ‌ فهمیدیم که وقتی با هم کار می شوند. تنها تاثیر منفی این همکاری نداشتن مرز و ‌ برابر بهتر و ارزشمندتر می وقت خصوصی بود. بیش از حد کار کردن و تمام زندگی خود را وقف یک حرفه کردن شاید الزم نبود. الگوهای شما در زندگی و معماری چه کسانی هستند؟ ای یا مالتی ‌ نگر و چند رشته ‌ الگوهای من در معماری زیادند؛ اما معمارهای کلی دیسپلینری مانند «کوربوزیه»، «فرانک لویدرایت» و «الور التو» بیشتر از همه نفوذ داشتند. مانند این اساتید، معماری برای ما هم مانند یک انسان شامل فرم بدنی در بیرون و یک سری اعضای داخلی و مهمتر از همه دمیدن روح و جان در این جسم و بدن است. یعنی شامل معماری یک شهر یا مجموعه، آپارتمان، ویال، معماری داخلی و حتی مبلمان، نورپردازی و... است. البته بجز معماران، هنرمندان متعددی مانند «ریچارد سرا»، «جیا کومتی»، «نگوچی» و حتی به تازگی «استیو جابز» که نه معمار است و نه هنرمند؛ بلکه یک کارآفرین است و با اختراعات خود زندگی تمام دنیا را عوض کرده است. به کدام پروژه خود بیشتر از همه مفتخر هستید؟ نگرایی ما را نشان ‌ هایمان که فلسفه کلی ‌ ترین پروژه ‌ ترین و کامل ‌ یکی از بزرگ بلوک مسکونی و طراحی ۷ ریزی سایت گرفته تا طرح ‌ داد، از طراحی و برنامه های عمومی هر ساختمان و طراحی منظره را انجام دادیم. ما ‌ داخلی قسمت نفر از معماران شناخته 20 المللی و از میان ‌ این پروژه را در یک مسابقه بین شده و مطرح دنیا برنده شدیم که در شهر تاریخی سالزبورگ، محل تولد موتزارت در کشور اتریش است. شهردار سالزبورک اسم این پروژه را «جواهرات قرار داد. ۲۱ سالزبورگ» گذاشت و آن را در تور آثار معماری شهر برای قرن

11

www . polmagazine . com

Powered by