POL Magazine No. 23 USA

اقتصادبزرگ ) آن از مرز GDP کالیفرنیا اولین ایالت آمریکا است که تولید ناخالص داخلی (

یک تریلیون دالر عبور کرده است. EUREKA شعار رسمیکالیفرنیا:

در زبان یونانی به معنی «یافتم» است. ارشمیدس هم وقتی EUREKA کلمه ایده تعیین خلوص طال را پیدا کرد، این عبارت را فریاد زد. در کالیفرنیا هم به EUREKA ، شعار رسمی California Gold Rush خاطر کشف طال و یادبود دوره انتخاب شده است. سان فرانسیسکو، شهری که از رکود بزرگ نجات پیدا کرد که تقریبا کل آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان Great Depression در زمان با مشکالت اقتصادی مواجه بودند، سان فرانسیسکو با موفقیت از این رکود های سان فرانسیسکو ‌ جهانی نجات پیدا کرد. در آن زمان، هیچ کدام از بانک ورشکستهنشدند.

سرزمیناختراعات ها و اختراعات زیادی هستند که اولین بار از کالیفرنیا به جهان معرفی ‌ ایده )، جین آبی، اسکیت بورد، wetsuits های مخصوص شنا ( ‌ اند. لباس ‌ شده های باربی، محصوالت اپل و فریزبی از جمله چیزهایی هستند که ‌ عروسک اند. حتی شاید باورتان نشود، اینترنت ‌ اولین بار در این ایالت به وجود آمده هم برای اولین بار در کالیفرنیا اختراع شده است. تقر یبا هر کس در جهان یک پنجره به کالیفرنیا داشته خاطرتان هست؟ همان تپه XP تصویر زمینه معروف و نوستالژیک ویندوز کالیفرنیا ثبت شده است. Sonoma County سبز رنگ زیبا! آن تصویر در جالب است بدانید که آن تصویر اصال ویرایش نشده بود. بزرگتر ین درخت دنیا در کالیفرنیا توانید بزرگترین درخت دنیا از نظر حجم را پیدا ‌ کالیفرنیا، می Sequoia در پارک ۱ نام دارد و حجم آن برابر است با حدود General Sherman کنید. این درخت لیتر! محیط تنه این درخت در قسمت پایین، بیش ۶۳۴ هزار و ۴۸۶ میلیون و متر است. ۳۱ از المپیکزمستانییاتابستانی؟ کالیفرنیا هم میزبان مسابقات المپیک تابستانی بوده و هم میزبان مسابقات میزبان المپیک ۱۹۸۴ و ۱۹۳۴ المپیک زمستانی. لس آنجلس در سال های ، المپیک زمستانی ۱۹۶۰ همدر سال Squaw Valley تابستانی بوده است. شهر را میزبانی کرده است.

سومین ایالت بزرگ آمر یکا پس از آالسکا و تگزاس، کالیفرنیا سومین ایالت بزرگ آمریکا است. ایالتخرسگریزلی ) معروف بود، GRIZZLY BEAR STATE زمانی کالیفرنیا به ایالت خرس گریزلی ( چون که جمعیت این حیوان در کالیفرنیا زیاد بود. اما پس از افزایش جمعیت شان بسیار کم شد. ‌ های گریزلی شکار شدند و جمعیت ‌ ها، خرس ‌ انسان تغییر نام داده شد. Golden State سپس کالیفرنیا به ایالت طالیی یا همان

15

www . polmagazine . com

Powered by