POL Magazine No.17 Canada

ترين آرزوی ستین چيست؟ برایمان از آرزوها و روياهایتان بگویيد. ‌ بزرگ آرزوی بزرگی که در این لحظه از زندگی دارم این است که چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری در کمال آرامش و به دور از دغدغه و تنش و افکار منفی که واقعا برای روح انسانی و هنری من مخرب است، زندگی و کارم را پیش ببرم. از نظر کاری، هدف، آرزو و امید من این است که تا سالیان سال صدا و اسمم زنده بماند. چرا اسم هنری ستین را انتخاب کردید؟ معنی ستین چیست؟ توانستم ‌ دلیل انتخاب اسم هنری ستین این بود که برای حفظ هویت خودم نمی ام فعالیت کنم. ستین اسمی دخترانه در زبان ‌ در سال شروع فعالیت با اسم اصلی انگلیسی است و معنای کلی این کلمه اطلس یا پارچه ساتن است. اولین بار اسم بود. Nicole Kidman شنیدم که اسم کاراکتر Moulin Rouge ستین را در فیلم کردم. خیلی دوستش ‌ آمد و قدرتی در آن احساس می ‌ از صدا و آوای آن خوشم می داشتم و معنایش برایم بسیار جذاب بود. شعار ستیندر زندگیچيست؟ یکی از شعارهای زندگی من که در حال حاضر هم خیلی به آن اعتقاد دارم و سَرلوحه ها و اهداف بزرگ باید ‌ زندگی خودم کردم، این است که «برای رسیدن به خواسته یک جنگجو باشیم».

الزمدارد؟ بهنظرتانمارکتموسیقیایرانیبرایجهانیشدنچهتغییراتی ترین ضعف و اتفاق اشتباهی که در موسیقی ما وجود دارد، تکراری ‌ بزرگ های تولید موزیک است. به نظر من این یکی از موانع ‌ بودن سبک پیشرفت موسیقی ماست و مقصر این اتفاق مخاطبان و شنوندگانمان دهند و ‌ های مختلف را نمی ‌ هستند که به ما اجازه تولید آهنگ در سبک کنند. ‌ تنها در آن سبکی که خودشان دوست دارند، هنرمند را حمایت می های دیگر هم ‌ هایش در سبک ‌ در صورتی که شاید یک هنرمند توانایی زیاد باشد. در مورد جهانی شدن موسیقی باید بگویم به هر حال مستلزم اتفاقات بسیاری است و به نظرم موفقیت در هنر بیشتر یک اتفاق است که آن هم با تولید موسیقی که آن اتفاق را در بر دارد، همراه است. دوست داريد چه تاثيری روی مردم داشته باشيد؟ دوست دارم اسم ستین سالیان سال باقی بماند، ستین را بشناسند ها بعد از اینکه ستین در این دنیا ‌ و صدایش را گوش کنند و حتی سال وجود نداشت هم نام و صدایش زنده بماند. عنوان يك بانوی ایرانی افتخار كرديد؟ ‌ كجا به خودتان به ای ‌ شاید بتوان گفت همان اتفاقی که در سریال شهرزاد برایم افتاد، لحظه است که من به عنوان یک زن ایرانی به خودم افتخار کردم. چون مرزی را رد کردم که خوشبختانه یا متاسفانه در ایران پس از انقالب، برای هیچ زن دیگری اتفاق نیفتاده بود. به اینکه جسارت این کار را داشتم، افتخار کردم.

بهترین خصوصیت اخالقی ستین چیست؟ ای به حاشیه در زندگی خودم ‌ اصوال فردی هستم که سرم در کار خودم است و عالقه کنم. اعتقاد شخصی من این است که ‌ و دیگران ندارم و همیشه از حاشیه فرار می تمرکز هر فرد باید بر روی زندگی شخصی خودش باشد. ولی اگر بخواهم در زمینه گوید، او معتقد است ‌ ام همیشه می ‌ هنری اشاره کنم، چیزی است که مدیر هنری ستین خصلت خوبی دارد که حرف گوش کن است و نصیحت و انتقادات مثبت را نماید. ‌ ها در جهت بهتر شدن کارش استفاده می ‌ کند و از آن ‌ گوش و روی آن فکر می دوست دارید چه چیزی را در جهان تغییر دهید؟ های مردم نسبت به ‌ اگر قدرت تغییر چیزی را در این جهان داشتم، پیش قضاوتی های بد انسانی ‌ ترین خصلت ‌ بردم. شاید این یکی از مخرب ‌ همدیگر را از بین می روند. ‌ است که ندانسته و نشناخته و بدون هیچ اطالعاتی به قضاوت می

14

المللے ‌ مجله فارسے زبان بین مجله پـــــــل،

Powered by