POL Magazine No. 25 TURKEY

Trabzon Castle قلعه ترابزون های دیدنی ترابزون، این قلعه است که از سه ‌ ترین مکان ‌ یکی از معروف بخش ارتفاعی بلند، متوسط و کوتاه تشکیل شده است. این قلعه در ترین آثار به جا مانده از دوران ‌ مرکز شهر ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی رود. در گذشته از دیوار قلعه و دیوار پشتی ‌ امپراطوری روم به شمار می کردند. ‌ ساختمان به عنوان ساختمان نظامی استفاده می Sumela Monastery سومال ‌ صومعه صومعه سومال، که در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد، در پارک ملی سرسبز دره آلتیندره واقع شده است و در مساحتی حدود ساله سومال در شیب تند و 1600 هکتار ساخته شده است. صومعه 4800 متر باالتر از سطح دریا حکاکی شده است، واقعا این سوال در ذهن 1200 های منتهی ‌ ای که به پله ‌ آید که چگونه ساخته شده است؟ منظره جاده ‌ می رسد به قدری زیباست که ممکن است نتوانید از آن دل ‌ صومعه می خواهید زود تمام شود. ‌ بکنید. سفر به اینجا طوری است که نمی Boztepe پارک بوزتپه این پارک در ارتفاعات شهر قرار گرفته است و به نوعی بام ترابزون به توان بر دریای سیاه اشراف کامل داشت و ‌ آید. از این پارک می ‌ حساب می از منظره لذت برد. پارک بوزتپه از نظر مذهبی اهمیت باالیی دارد؛ چرا که در اطراف آن چند کلیسا و مسجد شاخته شده است. نکته جالب توجه اند. ‌ آن چهار چشمه مقدس است که در این منطقه سر از زمین بر آورده

غذاهای محلی ترابزون های مختلف ‌ هایدریایسیاهاستوبهروش ‌ آنچوی یکی از ماهی :Anchovy شود. ‌ پخته می های گوشتی، سیر و پیاز ‌ غذای معروف ترکی که ترکیبی از کوفته :Akcaabat شوند. ‌ است که کنار یکدیگر پخته می بیت غذای محلی و مهم ترابز ون است و به نوعی نماد این شهر محسوب :Bee t شود. ‌ قیمه شده و کلم سیاه درست می ‌ شود. این غذا با گوشت قیمه ‌ می کویماک یک میان وعده محلی که از پنیر محلی، آرد ذرت و کره :Kuymak شود. ‌ تهیه می شود. ‌ پیده یک خمیر تو خالی است که داخل آن با مواد مختلفی پُر می :Pide ترابزون شهری ساحلی است و به جز سردترین روزهای زمستان، تقریبا ای که شاید کمی سفر را برای ‌ توان به آن سفر کرد. نکته ‌ تمامی سال می ایرانیان دشوار کند، این است که این شهر، فرودگاهی کوچک دارد که پروازهای خارجی آن محدود هستند. بنابراین پرواز مستقیمی بین ایران و ترابزون وجود ندارد و برای رسیدن به آن از طریق خطوط هوایی، ابتدا باید به آنکارا یا استانبول رفت و سپس به ترابزون، این شهر کوچک و زیبا سفر کرد.

Ataturk Pavilion قصر آ تاتورک در ترابزون ای نسبت به رئیس جمهور سابق و خوش سابقه ‌ مردم ترکیه ارادت ویژه ساخته شد و آتاتورک در 1913 خود یعنی آتاتورک دارند. این عمارت در سال روز در آن اقامت داشت. در این 2 یکی از سفرهایش به ترابزون به مدت قصر دو طبقه تمام وسایل شخصی او از جمله یک فرش ایرانی وجود دارد.

15

www . polmagazine . com

Powered by